4 zabijáci srdce: tyto pochoutky zvyšují tlak, hladinu cholesterolu i riziko předčasné smrti

Zdravé srdce dokáže lépe podporovat funkce celého těla, a tak máme šanci žít déle. Klíčem k jeho dobré formě je, abychom mu zbytečně neubližovali. Proto vám v dnešním článku přiblížíme produkty, kterým je lepší se vyhýbat.

Vysoký obsah soli zvyšuje riziko nemocí

Bezpečná dávka soli pro dospělého člověka je 5 gramů denně, to je přibližně jedna čajová lžička. Bohužel většina z nás překračuje tuto hranici dvakrát, někdo dokonce třikrát. Na vině je nejen nadměrné solení, ale také vysoký obsah soli skrytý v různých výrobcích. Pravidelná konzumace nadměrného množství soli jasně zvyšuje riziko hypertenze, která je hlavním viníkem srdečních infarktů, mrtvice a jiných onemocnění.

Čtěte také:  Svatba jako ideální motivace k dietě. Začít však nesmíme pozdě a bez několika důležitých zásad se výsledek nikdy nedostaví

Kromě nadměrných dávek soli jsou nejnebezpečnějším toxinem pro srdce trans tuky. Najdeme je hlavně ve vysoce zpracovaných a smažených výrobcích. Trans tuky zvyšují riziko mnoha civilizačních chorob, také zvyšují hladinu špatného cholesterolu, což vede k ukládání aterosklerotických plaků v tepnách. Takže byste se měli rozloučit s vysoce kalorickými pochoutkami, které vyžadují smažení.

Zdroj obrázku: Freepik

Cukr a alkohol

Přestože jedna sklenka červeného vína nejen nepoškodí práci srdce, ale kvůli bohatosti antioxidantů ji může podpořit, bezmyšlenkové a neumírněné pití vysokoprocentních nápojů je pro srdce toxické. Lidé, kteří pravidelně konzumují alkohol, mají dvojnásobné riziko hemoragické mozkové příhody a více než 1,5násobek mozkové příhody oproti abstinentům. Alkohol podporuje poruchy rytmu srdečního svalu včetně abnormalit v systolické funkci a účinnosti oběhu.

Čtěte také:  České ženy ví, jak potěšit chlapa: pořádnou flákotou masa. Nepohrdnou klasikou ani burgerem

Cukr má s prací srdce hodně společného. Strava s vysokým obsahem cukru podporuje přírůstek hmotnosti a kila navíc nejsou ničím jiným než zbytečným balastem pro srdce. Nadbytek cukru ve stravě vede k poruchám lipidů, zvyšuje riziko hypertenze, zánětů a inzulínové rezistence. Vyřaďte ze svého menu slazené nápoje a omezte spotřebu sladkostí.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/healthbeat/avoid-these-foods-for-a-healthier-heart