Bez snídaně není tělo připravené na náročný den, káva na lačno je pro žaludek horor

Během hektického rána je snídaně často tím posledním, na co máme pomyšlení. Když už se na jídlo dostane, spousta z nás se odbude rychlovkou za pochodu. To je ale chyba! Zaděláváme si na spoustu problémů. Proč je dobré na snídani dbát?

  • Snížíme riziko závažných onemocnění.
  • Nepodráždíme si žaludek (například kávou nalačno).
  • Naše tělo nebude mít tendenci přibírat na váze.

Pozitivní vliv na zdraví

Pokud budete pravidelně snídat, dočkáte se skvělých účinků na svůj organismus. Vyhnete se výkyvům na váze: živiny, které sníte v ranních hodinách, bude tělo trávit v průběhu celého dne. Vyhnete se tím hladovění i přejídání při obědě. Absence zdravých snídaňových rituálů může vést také ke zvýšení rizika onemocnění diabetem. Snídaně totiž tělu pomáhá udržet rovnováhu v produkci inzulinu. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jak známo, jídlo ve stresu způsobuje žaludeční vředy a další potíže spojené se zažívacím traktem. Hned po probuzení navíc žaludek produkuje nejvíce žaludečních šťáv, proto je dobré jíst brzy ráno. Zabráníte tím narušení rovnováhy pH a střevní mikroflóry. Najezte se ideálně ještě před odchodem do práce.

Snídaně jako základ dne

Pokud byste prvnímu jídlu dne rádi věnovali více pozornosti, máme pro vás pár tipů. Jednou z nejhorších variant začátku dne je vypít pouze kávu. Tím totiž zatížíte a podráždíte žaludek. Káva nalačno může mít nemilé následky. Způsobuje špatné vstřebávání minerálů a vitamínů a dehydratuje lidský organismus. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Snídaně by měla obsahovat dostatek sacharidů, zajišťujících dostatek energie na práci. Zdravou snídani vytvoříte během pár minut. Dopřejte tělu dostatek živin v podobě celozrnného chleba s máslem, sýrem či kvalitní šunkou, případně si dejte vajíčka. Pokud preferujete sladké, zkuste ovesnou kaši. Je bohatá na vlákninu, která tělu pomůže s detoxikací.