Celulitidě nahrává i dnešní sedavý styl života. Zvedněte zadek a vrhněte se na cvičení

Celulitida je téma, které se dotýká mnohých žen. Nejčastěji se vyskytuje na stehnech a hýždích, kde tvoří nevzhledné důlky. Bylo dokázáno, že nejlepším způsobem, jak se celulitidy zbavit, je pravidelná fyzická aktivita, doplněná zdravou stravou. Jaká jednoduchá cvičení jsou v řešení tohoto problému opravdu účinná?

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Co ji způsobuje? 

Nevzhledné důlky v podobě pomerančové kůže může způsobit několik faktorů. Jedním z nich jsou například hormony, které ovlivňují štěpení a ukládání tuků. Hormonální nerovnováha může vést k vyššímu riziku vzniku celulitidy. Vzhledem k faktu, že postihuje obzvláště ženy, je předpokládáno, že její vznik ovlivňuje také estrogen. Dalším důvodem, proč může celulitida vzniknout, je životní styl. Zhoršený průtok krve může vést ke hromadění tekutin v tkáních, obzvláště v kritických partiích. Nedostatek pohybu a sedavé zaměstnání jsou velmi častou příčinou tvorby celulitidy. V neposlední řadě také může jít o zánět pojivové tkáně, za nímž stojí například makrofágy a lymfocyty, které byly objeveny i ve tkáních postižených právě celulitidou.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Zvedněte zadek!

Pokud se jí chcete zbavit, budete muset upravit svůj životní styl. Kromě minimální konzumace sladkostí, pití velkého množství vody, konzumace zeleniny a ovoce, budete muset přidat pohyb. Vedle spontánní aktivity, jako je chůze, jízda na kole nebo dokonce úklid, doporučují odborníci přidat speciální cvičení. Takové může pomoci se stažením pokožky, zeštíhlením a vyhlazením. Jaké cviky do tréninku zařadit?

  1. Dřepy – zapojují největší svalové partie, proto jsou ideální k budování svalové hmoty, spalování tuků a tvarování.
  2. Výpady – upgrade předchozího cviku, který se provádí v postoji snožmo a výpadem na jednu nohu. 
  3. Zanožování – postoj snožmo a zanožování natažené nohy provádějte, dokud neucítíte pálení v hýždích.
  4. Zvedání pánve – lehněte si na záda, pokrčte nohy v kolenou, ruce dejte podél těla a zvedejte pánev vzhůru, dokud nebude trup rovnoběžný se stehny. 
  5. Výstup na překážku – čím vyšší, tím lepší účinek. Použijte lavici, židli či schod, na který položíte jednu nohu a za její pomoci se na překážku vyhoupnete.
  6. Mačkání balónu – sedněte si na kraj židle, natáhněte nohy a umístěte mezi stehna míč. Poté jej střídavě svírejte a povolujte, zabírají svaly v oblasti stehen a třísel.