Cesta rychlého hubnutí podle odborníků: tyto tři kroky pomáhají hubnout efektivně, ale zdravě

Chcete rychle zhubnout do plavek nebo vám ubrat pár kilogramu doporučil váš lékař? Zapomeňte na zázračné diety, které vám slibují úbytek váhy o 10 kg za týden. Podle odborníků je nejdůležitější zrychlit metabolismus a omezit chutě. Zde se s vámi podělíme o 3 snadné kroky, díky kterým to můžete zvládnout i vy. Zhubněte zdravě a bez pocitu hladu!

1.    Omezte rafinované sacharidy

Jedním ze způsobů, jak rychle zhubnout, je omezit cukry, škroby a sacharidy. Toho dosáhnete pomocí stravy s nízkým obsahem rafinovaných sacharidů a jejich nahrazením celozrnnými sacharidy. Velkým přínosem celozrnných sacharidů je vyšší obsah vlákniny, který zaručí, že se budete déle cítit plní. Výzkumy potvrzují, že strava s nízkým obsahem sacharidů snižuje pocity hladu, a tak vede k menší spotřebě kalorií, aniž byste o tom přemýšleli nebo pociťovali hlad.

Zdroj obrázku: Pixabay

 2.  Jezte bílkoviny, tuky a zeleninu

Každé z vašich jídel by mělo zahrnovat zdroj bílkovin, tuků, zeleniny a malou porci komplexních sacharidů

Bílkoviny

Konzumace dostatečného množství bílkovin je nezbytná pro udržení svalové hmoty, zlepšuje kardiometabolické rizikové faktory a zmírňuje chutě. Průměrný muž potřebuje 56–91 gramů, průměrná žena pak 46–75 gramů bílkovin denně. Mezi zdravé zdroje bílkovin patří vejce, hovězí, kuřecí a libové vepřové maso, ryby a mořské plody, luštěniny.

Zelenina

Nebojte se naplnit si talíř hromadou zeleniny, především té listové. Je plná živin a můžete sníst velké množství, aniž byste výrazně zvýšili kalorie a sacharidy. Do jídelníčku s nízkým obsahem sacharidů zařaďte například brokolici, květák, rajčata, kapustu, zelí, salátovou okurku nebo mangold.

Zdroj obrázku: Freepik

Zdravé tuky

Nebojte se jíst tuky. Vaše tělo vyžaduje zdravé tuky bez ohledu na to, jaký stravovací plán zrovna dodržujete. Skvělou volbou je olivový a avokádový olej nebo tučné ryby. Jiné tuky, jako je máslo a kokosový olej, používejte jen zřídka, obsahují totiž vyšší obsah nasycených tuků.

3.    Hýbejte se

Možná to slyšíte neradi, ale jestli chcete rychle zhubnout, budete se muset hýbat. Při hubnutí pomáhá kardio cvičení a posilování, nejlépe jejich kombinace. Vyberte si sport, který vás baví, a cvičte 3 až 4krát týdně. Pokud jste začátečníci, začněte rychlou chůzí a pláváním. Vhodné je také zvedání činek, jízda na kole nebo běh. Důležité je, abyste u sportu vydrželi, a výsledky se brzy objeví.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/322345