Dát si nohy nahoru přinese úlevu nejen při stresu. Oteklé kotníky ocení i chladivý obklad

Oteklé kotníky jsou nepříjemným problémem, se kterým se alespoň jednou v životě setká většina z nás. Jaké jsou příčiny otoku a jak se s ním co nejdříve vypořádat? Oteklé kotníky se často spojují s vyšším věkem nebo s těhotenstvím, ve skutečnosti ale mohou postihnout opravdu kohokoliv. Na vině mohou být jak závažná onemocnění, tak každodenní návyky.

Co může být příčinou?

Kotníky mohou otéct po dlouhodobém sezení nebo naopak po přetížení vyplývajícím z příliš namáhavého tréninku, zejména po běhání. Souviset mohou i s PMS a zadržováním vody v těle. Často se objevují v horkých dnech nebo druhý den po večírku, kdy jsme zkonzumovali větší množství alkoholu. Otoky ale mohou být také příznakem srdečních problémů, onemocnění ledvin, hypotyreózy a revmatoidní artritidy.

Pokud otok přetrvává delší dobu nebo se často opakuje, je nutné navštívit lékaře, který nařídí základní vyšetření. Umožní přesně diagnostikovat příčinu potíží a nasadí potřebnou léčbu. Pokud se vyskytují sporadicky například po celodenním sezení v kanceláři, vyplatí se na kotníky použít domácí prostředky, které přinesou rychlou úlevu.

Zdroj obrázku: Freepik

Zkuste chladivý obklad

Přikládání chladivého obkladu přímo na otok zmírní nepříjemné pocity, stačí zabalit pár kostek ledu do gázy. Obklady lze přikládat třikrát denně, ale ne na déle než na čtvrt hodiny. Použít se dají i balíčky mražené zeleniny. Je také dobré si na dvacet minut lehnout s mírně zvednutýma nohama. Položte je na několik polštářů tak, aby byly položené výše než trup a svíraly se zbytkem těla úhel 45°.

Dejte přednost sprše před vanou, jelikož horká voda rozšiřuje cévy a otoky ještě zhorší. Otoky můžete mazat chladivými gely z lékárny, například ty s výtažky z máty nebo jírovce. Je pravdou, že všechny faktory vedoucí k otokům kotníků ovlivnit nelze, i tak ale prevence není marná. Pokud nás čeká dlouhý den na nohou, je lepší volit pohodlné boty bez podpatků. Při dlouhém sezení každou hodinu vstaňte a protáhněte se.

Zdroj: https://www.beebehealthcare.org/health-hub/womens-health-blog/7-easy-ways-reduce-your-swollen-ankles