Dejte sbohem nespavosti. Díky jednoduchým tipům se vyspíte vždy do růžova

Problémy s usínáním jsou stále běžnější. Výrazně snižují komfort života. Naštěstí s tím můžete bojovat. Před návštěvou specialisty stojí za to vyzkoušet takzvané domácí způsoby, jak usnout. Doporučuje se metoda 4-7-8 a aromaterapie.

Problémy se spánkem

Výzkum ukazuje, že až 40–50 procent populace má potíže se spánkem. Jedná se o vážný problém, který významně ovlivňuje naše každodenní fungování. Není to jen o ranním pocitu únavy, bolesti hlavy nebo problémech s koncentrací doprovázejících nespavost. Specialisté varují, že chronická nespavost může zvýšit riziko mnoha chorob. Patří mezi ně deprese, hypertenze, ischemická choroba srdeční a cukrovka 2. typu.

Problémy se spánkem často provázejí pacienty s revmatickými onemocněními, respiračními onemocněními, trávicím systémem nebo hypertyreózou. Stává se však, že nespavost přímo souvisí s naším životním stylem a je způsobena silným stresem nebo přepracováním. V tomto případě budou perfektně fungovat domácí metody, které usnadňují usínání.

Čtěte také:  Pupínky trápí snad každou ženu. Vyzkoušejte domácí kosmetiku, jejíž příprava je opravdu snadná
Zdroj obrázku: Freepik

Výběr správné matrace

Dobrý noční spánek také zaručí vhodné místo ke spaní. Pokud máte možnost, vzdejte se skládacího gauče ve prospěch postele s kvalitní matrací, která je tou správnou oporou pro vaši páteř, svaly a klouby. Na trhu najdeme spoustu modelů, od měkkých až po velmi tvrdé. Výběr závisí na vašich preferencích. S nespavostí lze bojovat i bylinnou medicínou a aromaterapií. Před spaním stojí za to vypít infuzi z máty, lipových listů nebo heřmánku. Tyto bylinky minimalizují stres, uklidňují a mají skvělý vliv na organismus, což podpoří usínání.

V případě oleje se vyplatí vsadit na levandulový nebo santalový. Můžete je aplikovat difuzérem nebo přidat několik kapek do horké koupele. Hodinu před spaním odložte telefon a vypněte televizor. Tyto typy zařízení svítí modrým světlem, které způsobuje nadměrné vzrušení, a to ztěžuje usínání. Namísto toho vsaďte na klidnou hudbu. Hodně závisí na vašich hudebních preferencích, ale večer vám pomůže relaxační nebo klasická hudba.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/17-tips-to-sleep-better