Drobné sušené sladké plody pomohou s únavou lépe než kontroverzní káva a energy drink

Někdo je miluje, někdo nenávidí. Snad všem ale připomínají dětství, Vánoce a útulné teplo domova. Rozinky patří k tradičním pochoutkám už od pradávna a my vám prozradíme, proč by se měly objevit i na vašem jídelníčku. Pyšní se totiž spoustou látek, které naše tělo potřebuje. Právě v zimě je ideální čas na to, abyste si je zamilovali.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Rozinky na mnoho způsobů

Spousta chutí, tvarů, barev – jistě jste postřehli, že neexistuje jen jeden druh rozinek. V závislosti na druhu vinné révy, ze které jsou vyrobeny, a délce sušení je možné upravit výslednou podobu a chuť. Jeden druh může být vhodný do pečiva. O trochu jiné si zase můžete vychutnat jako skvělou sladkou svačinku. Vyberte si podle svého gusta.

S rozinkami je zkrátka možné experimentovat donekonečna. Jsou skvělou volbou, pokud vás přepadne chuť na sladké. Zároveň dokážou změnit a zpestřit chuť jídla, a tak v nich najdete skvělého pomocníka při vaření. Kreativitě se meze nekladou.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Zdravotní přínos

Nejen že rozinky představují výbornou ingredienci, se kterou můžete vytvořit velmi chutné a zajímavé pokrmy. Jejich přínos spočívá především v tom, že obsahují obrovské množství vitaminů a zdraví prospěšných látek. Najdete mezi nimi:

  • vitamin B
  • železo
  • fosfor
  • draslík

Se zimními měsíci, které přináší nízké teploty, a především velmi malé množství slunečních paprsků, dopadá na spoustu z nás únava. Té nás mohou zbavit právě rozinky – pravidelnou konzumací postupně doplníte zmíněné vitaminy a minerály a budete se cítit skvěle a plní energie. Kromě únavy byste rozinky na svůj jídelníček měli zařadit i pro posílení své imunity. 

Dalším bonusem na seznamu látek obsažených v rozinkách je jód, který přispívá správné funkci štítné žlázy. Konzumace rozinek se doporučuje i osobám, které trápí vyšší krevní tlak. Zařazením tradičních rozinek na svůj každodenní jídelníček zkrátka můžete docílit skvělých zdravotních benefitů.

Zdroj: drtihanyi.com, Autorský text, Wikipedia