Druhy zdánlivě zdravých ořechů jsou při dietě horší volbou, než vyhlášené kalorické bomby

Ořechy se doporučují jako zdravá svačinka bohatá na cenné živiny, jako jsou vitamíny, mikroelementy a nenasycené mastné kyseliny. Navíc jsou velmi chutné. Pravidelná konzumace neomezeného množství těchto pochoutek ale může být pro lidi, kteří se starají o zdraví svého těla, dost kalorická. Je potřeba myslet na to, že ořechy jsou sice zdrojem zdravého rostlinného tuku, nicméně se stále ještě jedná o tuk.

Které ořechy obsahují nejvíce kalorií?

Všechny ořechy bychom měli konzumovat v omezeném množství, ne větším než je jedna menší hrst za den. Je důležité, abychom ořechy považovali za plnohodnotnou svačinku. Z těch nejkaloričtějších jsou to:

  • makadamové ořechy,
  • pekanové ořechy,
  • para ořechy.
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Makadamiové ořechy

První místo v pomyslném žebříčku nejkaloričtějších ořechů získávají makadamiové ořechy. Jsou to také nejtučnější ořechy na světě. Jejich kalorická hodnota je více než 700 kalorií na 100 g. Vzhledem k vysokému obsahu vápníku, železa, hořčíku a také vitamínů E a B jsou tyto ořechy cennou součástí stravy, ale měli byste je konzumovat s mírou. Jíst je bezmyšlenkovitě například u sledování televize není dobrý nápad. Může to mít špatný vliv na vaši postavu.

Pekanové ořechy

Pekanové ořechy z hlediska kalorického obsahu jsou na druhém místě. 100 g jich obsahuje až 691 kcal. Jedná se o jeden z nejzdravějších ořechů. Obsahují spoustu antioxidantů, vitamínů E, A, kyseliny listové a cenných minerálů (měď, zinek, selen a železo). Pokud jde o obsah polyfenolů, žádné jiné ořechy se jim nevyrovnají. Pokud je budete konzumovat v mírném množství, přinesou tělu mnoho výhod.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Para ořechy

Para ořechy obsahují na 100 g asi 659 kcal. Ani je bychom ale neměli zcela vyloučit. Obsahují totiž selen, hořčík, draslík, vitamín E a zdravé mastné kyseliny. Není tedy důvod se těchto ořechů vzdávat úplně.