Fermentované ovoce a zelenina jsou nejlepší volbou do zimních měsíců. Nebojte se ani netradičních druhů

Čím je venku chladněji, tím méně často si můžeme dopřávat čerstvou zeleninu a ovoce, které najdeme na zahradě. Jestli chcete zpestřit svůj jídelníček a zároveň ochránit své zdraví, zvolte fermentaci. Má několik výhod, mezi ty hlavní patří ta zdravotní. Konzervovat jídlo se dá několika různými způsoby.

Naložit si můžete různé druhy zeleniny

Češi milují naložené okurky, řepu nebo kysané zelí. Stojí to za to, protože siláž neboli fermentace je pro lidské zdraví velmi cenná. Podpoříte tím nejen imunitu, ale do těla dostanete také vitamin C, železo, vápník a draslík. Silážováním se vyrábí kyselina mléčná, které je vhodná pro správné fungování trávicího systému. Proto mohou takto konzervované potraviny jíst i lidé, kteří jsou na dietě.

Čtěte také:  Proti nadměrnému pocení jsou i antiperspiranty krátké. Mnohem lépe pomohou bylinky

Existují ale lidé, kteří si takto konzervované potraviny nemohou dopřát. Patří sem například lidé s vysokým krevním tlakem. Fermentované potraviny jsou většinou plné soli, která zajistí, že fermentace bude probíhat správným způsobem. Většinou se nakládají oblíbené potraviny, jako okurky, zelí nebo houby. Chutnají velmi dobře, ale naložit můžete také ovoce.

Zdroj obrázku: Freepik

Naložit si můžete švestky a celou zimu si je vychutnávat

Fermentované ovoce je velmi zdravé a chutné. Oblíbené jsou například švestky, kterých se někteří nemohou nabažit. Můžete jimi doplnit například sladkokyselé saláty. Nakládané houby jsou velmi chutné, jsou vhodnou alternativou pro jinak skladované houby. I takto naložené je můžete použít do mnoha pokrmů.

Čtěte také:  Krupice není jen krupičná kaše, skvěle nahradí pšeničnou mouku a je zdravější

Fermentace se u nás netěší ještě tak velké oblibě, ale čím dál více lidí si k ní nachází cestu, protože se jedná o způsob naložení potravin, díky kterému si zachovají potřebné vitaminy a minerály. Navíc takto naložené potraviny vydrží v temnu a chladnu dlouhé měsíce, takže si je můžete vychutnat přes zimu, kdy jsou některé suroviny těžko k sehnání.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/fermentation