I jednoduchá zdravá snídaně se dá pokazit. Jsou ingredience, které s ovesnou kaší nesmí přijít do kontaktu

Mnoho lidí si k snídani dopřává ovesnou kaši. Ta je ceněná pro své vlastnosti a výživové vlastnosti. Ovesné vločky dodají pocit sytosti a energie na dlouhou dobu. Jak se ukazuje, toto zdravé jídlo lze ale během chvilky velmi jednoduše zkazit. Co je lepší do kaše nepřidávat?

Proč je ovesná kaše ideální snídaní?

Ovesné vločky jsou zdrojem živin. Dokonale zaženou hlad a dodají pocit sytosti až na několik hodin. Proto mohou také podporovat hubnutí a představují ideální dietní jídlo ve vyváženém stravovacím plánu. Oves je především zdrojem bílkovin bohatých na exogenní aminokyseliny, které si tělo neumí samo vyrobit, a proto je musíme organismu dodávat potravou. Ovesné vločky jsou také bohaté na vlákninu, která zlepšuje trávení a zrychluje metabolismus. Betaglukany obsažené ve vláknině tvoří v trávicím traktu hlen, který umí ochránit žaludeční a střevní sliznici před bakteriálními infekcemi.

Zdroj obrázku: Pixabay

Nejčastější chyby při přípravě

Oves obsahuje dobře vstřebatelné sacharidy. Postupně se uvolňují, díky čemuž nedochází k prudkému nárůstu inzulínu. Navíc má nízký obsah sodíku, díky čemuž se ovesné vločky doporučují lidem s hypertenzí. Do kaše by se proto neměl přidávat cukr a sůl. Jde o jednu z nejčastějších chyb, které ničí zdraví prospěšné vlastnosti ovesných vloček. Stejné je to i s máslem. Takto zajistíte pouze to, že přestanou pozitivně působit na váš organismus.

Místo cukru můžete do kaše přidat malé množství medu. Nejlepší je jej přidat, když kaše vychladne. Pak neztratí své skvělé výživové vlastnosti. Navíc aby kaše zůstala skutečná zdravá, je lepší se vzdát sirupů a džemů a sáhnout po čerstvém ovoci. Pokud se chcete nechat zlákat sušeným ovocem, vyplatí se nejprve přečíst složení na obalu, aby ovoce nebylo uměle doslazované. Jen tak bude ovesná kaše na snídani skutečně zdravou variantou pro celý váš organismus.

Zdroj: https://www.verival.at/english/blog/how-to-prepare-oat-flakes/