Inkontinence je přirozenou změnou ženského těla. Lze s ní bojovat třemi jednoduchými způsoby

Inkontinence je samovolný únik moči, který přichází nejčastěji po dosažení úctyhodného věku. Jedná se o problém velice nepříjemný, který sráží sebevědomí. Kvůli inkontinenci se spousta lidí vzdává toho, co dosud měli rádi – obvykle se to týká pohybu. A tak se může zdát, že jejich fyzická kondice začne ubývat mnohem rychleji, až se nakonec stane, že člověk stárne rychleji, než by měl. Naštěstí existují způsoby, jak s inkontinencí bojovat.

Návštěva lékaře

I když se jedná o velice intimní problém, nebojte se svěřit svému lékaři. Koneckonců, jedná se o normální příznak stárnutí. Možná existuje důvod, který inkontinenci vyvolává – někdy může jít o onemocnění některých částí močových cest. Odstraněním této příčiny je možné se inkontinence zbavit, nebo ji alespoň zmírnit. Diagnózu ale může provést pouze lékař.

Zdroj obrázku: Freepik

Změna jídelníčku

Existují potraviny, které mohou dráždit močový měchýř a tím ho stimulují k močení. Pokud trpíte inkontinencí, je vhodné se těchto potravin raději vzdát. Mezi takové patří citrusy (pozor, týká se to také džusů), brusinky (které jsou ale naopak vhodné při infekcích močových cest), rajčata, pikantní pokrmy, káva a čaj, sycené nápoje, a dokonce také čokoláda. Existují ale také potraviny, které mohou pomoci. Příkladem jsou dýňová semínka, kterých bychom měli sníst hrst denně.

Posilujte svaly v okolí močového měchýře

Jedná se o svalstvo, na které tolik nemyslíme. Když posilujeme, zaměřujeme se spíše na formování těla, abychom na pohled vypadali hezky. Díky posilování „skrytých“ svalů v okolí močového měchýře ale můžete problémům s inkontinencí účinně čelit nebo se jim vyhýbat. Mezi nejjednodušší cvičení patří to, že si sednete rovně s koleny mírně od sebe. Stáhněte oblast močové trubice – jako byste se snažili zabránit močení. Nejprve stahujte svaly 5 sekund a podržte chvíli stažené, po pěti opakováních stahujte svaly 2 sekundy. Opakujte pětkrát.

Zdroj: https://www.nia.nih.gov/health/urinary-incontinence-older-adults