Játra dostávají každý den zbytečně zabrat. Škodí jim nejen alkohol, ničí je i oblíbené jídlo

To, co denně sníme, může velkou měrou ovlivnit naše játra a jejich funkci. Správou stravou docílíte toho, že játra budou správně pracovat. Co by se tedy nemělo jíst, abyste jim neuškodili? Je toho dost. Mnohem více je ale potravin, které jsou zdraví prospěšné a játrům prospějí. Na co si dávat pozor? Možná už jste o těchto produktech slyšeli.

Jakou funkci mají játra v našem těle?

Játra patří mezi naše největší orgány a jsou velmi důležitá. Mají spoustu funkcí, kterými podporují činnost našeho těla. Metabolické, filtrační nebo detoxikační procesy jsou jen některé z nich. Játra přeměňují sacharidy na glukózu a tuky, ale také filtrují bakterie a viry, čímž zajišťují naše zdraví. Každodenní strava tak jejich funkce může hodně ovlivnit. Vhodným jídelníčkem podpoříte nejen jejich činnost, ale také snížíte riziko vzniku nemocí.

Čtěte také:  Teplota těla má na spánek obrovský vliv. Vědci stanovili nejlepší čas pro večerní koupel

Játra a jejich činnost ovlivňují nejen potraviny, ale také alkohol. Je to největší nepřítel pro naše játra. Pokud denně vypijete čtyři piva, výrazně zvyšujete riziko onemocnění jater. Alkohol je může poškodit, ale také může vzniknout cirhóza nebo nádory. Někteří lidé míchají alkohol s drogami, což je hodně nebezpečná kombinace. Velkému riziku jsou vystaveny především ženy, které jsou menší, a bezpečná dávka alkoholu je pro ně o dost nižší.

Zdroj obrázku: Freepik

Dejte si pozor na potraviny s vysokým obsahem tuku a soli

Mnoho lidí si to možná ani neuvědomuje, ale velký vliv na funkci jater mají také potraviny, které jsou uměle zpracované, a také množství soli, které si dáváme do jídla. Denní dávka soli by podle Světové zdravotnické organizace neměla přesáhnout 5–6 gramů, bohužel většina lidí konzumuje soli mnohem více. Může to znamenat nejen zátěž pro játra, ale také tím ohrožujete své další orgány.

Čtěte také:  Spalovače tuků pro ženy mohou pomoci s hubnutím. Jaké jsou jejich výhody?

Denně byste si neměli dávat ani omáčky nebo smažená jídla, stejně tak pokrmy z rychlého občerstvení. Sice dobře zasytí, ale jsou plné nezdravých tuků, které vám kromě kilogramů navíc nic nedají. Společně s tím jde ruku v ruce také cukr a sladkosti, které znamenají velkou zátěž pro většinu našich orgánů, srdce a játra nevyjímaje.

Zdroj: https://www.webmd.com/hepatitis/ss/slideshow-surprising-liver-damage