Když se hubnutí stále nedaří: možná děláte jednu z překvapivých chyb

Dbáte na svůj jídelníček, nepřejídáte se, jíte hodně zeleniny, hodně se pohybujete, a přesto se vám stále nedaří zhubnout na vytouženou váhu? Nebo jste možná nezměnili nic ve svém životním stylu, ale najednou jste začali přibírat na váze? Ukazuje se, že příčiny přibývání na váze ne vždy spočívají ve špatné stravě a nedostatku pohybu. Mohou být naopak velmi překvapující!

Nedostatek spánku

Podle vědců z Kalifornské univerzity jsou lidé, kteří spí méně než 7 hodin v noci, vystaveni vyššímu riziku obezity. Když nemáte dostatek spánku, zvyšuje se hladina ghrelinu v těle, což je hormon odpovědný za pocit hladu. Proto je lepší jít spát dřív než dlouho sedět v noci u televize.

Vaše štítná žláza stávkuje

Dalším problémem může být nesprávná funkce štítné žlázy. Hypotyreóza zpomaluje metabolické procesy. Lidé, kteří zápasí s takovou dysfunkcí štítné žlázy, mají často problém s udržením správné hmotnosti. Pokud jste nezměnili stravu a přibíráte, můžete zvážit kontrolu štítné žlázy.

Zdroj obrázku: Freepik

Jíte příliš velkou snídani

Vydatná snídaně vás má chránit před útoky hladu během dne. Je pravda, že ráno byste měli jíst dostatečně syté jídlo, které vám dodá živiny, ale není třeba se přejídat. Příliš kalorická snídaně může způsobit to, že jednoduše budete mít příliš vysoký příjem, který přes den nezvládnete spálit.

Čtěte také:  Riziko obezity s věkem stoupá. Váhu na uzdě udrží pravidelný režim a správný jídelníček

Chybí vám vitamin D

Bylo prokázáno, že vitamin D usnadňuje hubnutí a jeho nedostatek může způsobovat potíže při redukci. To by vysvětlovalo, proč v zimě přibývá mnoho lidí na váze. Lékaři také doporučují, aby lidé s nadváhou ve věku 60+ užívali vitamínové doplňky s vitamínem D celoročně.

Jíte málo

Mohli byste se domnívat, že čím méně jíte, tím rychleji zhubnete. Po 50. roku života se ale metabolismus zpomaluje, a pokud jíte ještě k tomu málo, může se stát, že si vaše tělo začne dělat zásoby. Ideální je dopřávat si racionální stravu s dostatkem klíčových živin, zejména bílkovin.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/weight-loss-mistakes