Množství vyhazovaného jídla je alarmující. Každý přitom může přispět k šetření s potravinami

V Evropě připadá na jednoho jediného člověka až 115 kilogramů vyhozeného jídla ročně. Více než polovina přitom pochází z domácností, které nespotřebované jídlo vyhodí do popelnic ať už z důvodu, že se zkazilo, nebo že se při vaření využila jen část a zbytek letěl do koše. To samozřejmě představuje velký problém. Jak neplýtvat jídlem a nakupovat skutečně jen to, co potřebujete?

Pozor si dejte už při nákupu

Především nechoďte nakupovat hladoví. Nakoupíte pak totiž mnohem víc potravin, než byste koupili normálně. Pečlivě kontrolujte obal mouky, cukru nebo těstovin, zda není porušený. Pokud doma bojujete s moly, před nákupem se jich raději zbavte. Jakmile se pustí do jídla, už se dále nedá konzumovat.

Zdroj obrázku: Pixabay

Doma si potraviny seřaďte podle data trvanlivosti. Do popředí umístěte ty, které mají nejkratší trvanlivost, a použijte je jako první. Tímto způsobem snížíte množství vyhozených prošlých potravin. Potraviny skladujte podle doporučení výrobce. Ty, které mají být v chladu, uchovávejte v lednici. Snažte se vybírat vždy takové balení, které lze opakovaně uzavřít.

Potraviny si v lednici uspořádejte

Je důležité, jak v lednici uspořádáte potraviny. Maso a ryby by měly být v nejspodnější části, kde je největší chlad. Ovoce a zeleninu nejprve vyjměte z plastových obalů a pak je vložte do zásuvek v lednici. V původním obalu se totiž rychleji kazí. Jídlo, o kterém víte, že už ho nestihnete zkonzumovat, vložte do mrazáku. Takto můžete uchovat dokonce i polévky, omáčky nebo staré pečivo. Po rozmrazení a opětovném rozpečení bude křupat jako čerstvé.

Zdroj obrázku: Freepik

Zbytky jídla z vaření se snažte zužitkovat i jinak. Zapojte představivost a snažte se z nich vykouzlit nový recept na oběd na druhý den. Uvařenou přílohu nesmíchávejte s masem nebo zeleninou, ale ponechte je odděleně. Pokud příloha zbude, dá vám větší prostor ke kombinaci s jinými potravinami. Z nastrouhaných nebo mazacích sýrů se dají udělat skvělé pomazánky.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/327325