Móda se začíná vydávat jiným směrem. Víte jakým?

Tytam jsou police přeplněné oblečením, stojany narvané k prasknutí a dlouhé fronty u kabinek. V obchodech je naopak jen hrstka lidí, kteří se probírají minimalisticky laděnou prodejnou, a každá z asistentek se jim věnuje. Ostatní pak nakupují přes internet nebo jdou přímo ke své švadleně či dokonce ševci. Zdá se Vám to jako něco neskutečného? Tohle je ale pravděpodobná tvář budoucího oděvního průmyslu.

Cesta udržitelnosti

Takzvaná rychlá móda je na ústupu a začíná ji nahrazovat móda pomalá (tzv. slow fashion), jejímž cílem je snížit množství vyráběného oblečení, a naopak zvýšit jeho kvalitu, a tedy i dobu životnosti. Důvodem je, že oděvní průmysl je druhým největším znečišťovatelem planety. Mnoho lidí tak začíná upínat zrak k jiným cestám, jak se oblékat trendy, ale zároveň snížit svůj dopad na životní prostředí.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jednou z cest je second-hand

Už nyní se zvyšuje počet second-handů ve městech, jejich obliba roste a není se čemu divit. Oblečení z druhé ruky je levnější a nemusí to nutně znamenat, že nevypadá hezky. Navíc obchůzky po „sekáčích“ v sobě skrývají trochu toho vzrušení, zda právě dnes „kápnete“ na nějaký pěkný kousek. Jednoduše laděné oděvy lze navíc různě kombinovat a vznikne tak vždy trochu jiný model. Výhodné je proto kupovat:

  • jednobarevné kusy oblečení, které se snadno doplňují,
  • oblečení tmavých tónů, přičemž černá vás nikdy nezklame,
  • doplňky výrazných barev, jako jsou šátky nebo boty.

Domácí produkt nade vše

Mnoho lidí začíná dokonce zjišťovat původ oděvu, který si chtějí zakoupit. Důvodem je snaha, aby věci, které kupují, byly vyráběny u nás, v Česku. Lidé se touto cestou snaží podpořit domácí ekonomiku a také snížit náklady za dovoz ze zahraničí. Nebude dlouho trvat a přijde trend, kdy lidé nebudou mít jen vlastního kadeřníka, ale i například oblíbeného ševce nebo švadlenu.

Komentáře