Myslela jsem si, že vajíčka do vlasů pomohou mé kráse. Byl to velký omyl, za který se do teď stydím

Chtěla jsem být krásná. Tak, jako každá žena. Samozřejmě jsem neměla desetitisíce na to, abych neustále navštěvovala salony. Tak jsem se snažila hledat různé internetové tipy a zkrášlovat se domácími způsoby. Jedním z daných tipů bylo použití vajíček, které mají prospět kráse mých vlasů. Dlouho jsem je používala a až poté zjistila, že je to chyba.

Různých domácích vlasových masek existuje celá řada. Jsou pochopitelně levnější než přípravky z obchodu a je pravdou, že některé fungují lépe. Proto si je ženy jako já tak oblíbily. Mezi nejoblíbenější ingredience domácí vlasové kosmetiky patří vejce. Bohužel se postupně ukazuje, jak moc jsme na omylu. 

„Nový“ beauty tip

Zpěvačka Cardi B v nedávné době na sociální síti sdílela recept na domácí masku na vlasy. Během chvíle se tento recept stal absolutním kosmetickým hitem. Hvězda pak předvedla, jak se její silně kudrnaté vlasy díky této směsi narovnaly, ba víc, byly hedvábné. Tisíce fanynek se rozhodlo recept vyzkoušet. Jednou z klíčových složek této masky bylo vejce. Kosmetická chemička Erica Douglasová o účinnosti této masky pochybuje. Věří, že syrové vejce neposkytne vlasům tolik příznivých vlivů, kolik si myslíme.

Není protein jako protein

Vlas se skládá hlavně z bílkovin, proto dává smysl zahrnout bílkoviny do péče o vlasy. Bohužel doporučovaná vajíčka či majonéza mají protein větší, než je ten vytvořený v laboratoři. Proto mají tyto proteiny menší schopnost proniknout do vlasových pramenů a posílit je zevnitř. Vaječná maska je ale naopak doporučována jako doplňková péče, díky schopnosti posílit vlasy na jejich povrchu.

Zdroj obrázku: Pixabay

Zázraky z kuchyně

Ač vaječná maska pomáhá vlasům zvenčí, stav poškozených pramenů nijak neovlivní. V tomto případě je důležitá zdravá strava, která bude obsahovat doporučované potraviny. Co tedy zahrnout do jídelníčku? 

  • Avokádo – Obsahuje esenciální mastné kyseliny a vitamín E. Právě ten pomáhá růstu vlasů, hydratuje pokožku a chrání ji před slunečním zářením. Mimo jiné obsahuje pro tvorbu kolagenu potřebný vitamín C. 
  • Batáty – Obsahují betakaroten, který chrání pokožku před slunečním zářením Současně se v těle mění na vitamín A, který přirozeně posiluje kořínky. Mimo to obsahuje vitamín C, B5 a B6, draslík a mangan. 
  • Mořské ryby – Losos, makrela či sleď obsahují omega-3 mastné kyseliny. Právě ty udržují pokožku zdravou a spolu se zinkem ji pomáhají udržovat bez zánětů. Růst vlasů také podpoří obsažené bílkoviny, vitamín D3, selen a vitamíny skupiny B.
  • Vlašské ořechy – Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny jsou obsaženy právě ve vlašských ořeších. Pomáhají tak zlepšení stavu pokožky a zabraňují tvorbě lupů. Zinek pak zabraňuje padání vlasů. 
  • A jsou tu – vajíčka! – Obsahují bílkoviny, biotin, zinek, selen, vitamín A, D, E a K. Bílkoviny, obsažené ve vlasových folikulách, zabraňují vypadávání vlasů. Jejich nedostatek způsobuje nejen padání, ale také jejich horší kvalitu. Biotin naopak podporuje přirozenou tvorbu keratinu. 
Zdroj: https://www.eonline.com/news/573272/i-tried-5-wacky-diy-hair-treatments-and-put-eggs-on-my-head-in-hopes-of-achieving-blake-lively-s-beautiful-tresses