Nadýmání a plynatost společnost nikdy netolerovala. Díky těmto bylinkám v jídle se ale trapasu bát nemusíte

Je to přirozené, ale netoleruje to nikdo. Plynatost, nadýmání a s tím spojené pšouknutí vás zaručeně odsune na konec společenského žebříčku. Jak se toho vyvarovat? Možností je několik. Buď nebudete nikam chodit, nebo extrémně upravíte svůj jídelníček, nebo použijete nejjednodušší možnost – bylinky. Pokud je přidáte do jídla, nic nepříjemného se vám nestane. Které jsou ty pravé?

Fenykl

Zaujme jak nasládlou chutí, tak i zajímavou vůní. Jeho aroma připomíná lékořici nebo anýz. Hodí se především do italské nebo francouzské kuchyně. Když ho bude v jídle dost, trapasu se bát nemusíte. Navíc můžete nadýmání a pocity plynatosti zažehnat i tak, že si po jídle dáte fenyklový čaj. Ten nejenom eliminuje problémy, ale může ulevit i bolavému břichu.

Máta

Že ji znáte jenom z mojita? Nejde o její jediné využití. Máta jako bylina se klidně hodí i do různých nealko koktejlů. Stejně tak ji můžete využít jako základ čaje. Skvěle se však hodí také při přípravě jehněčího nebo vepřového masa, popřípadě ryb. Kdo rád experimentuje, může ji přidat do různých bylinkových omáček. Jakmile ji sníte, probudí se její účinky, které brání pocitům nadýmání a plynatosti.

Zdroj obrázku: Freepik

Heřmánek

Při klasickém vaření s heřmánkem příliš neuspějete, proto ho využijte až po jídle. Ideální volbou bude heřmánkový čaj, který sám o sobě pomáhá ulevit od žaludečních problémů. Také pomáhá proti nadýmání, a tak i jeden šálek po jídle zajistí, že se nepříjemné plynatosti rozhodně není třeba obávat. Pokud byste s ním přesto chtěli vařit, své uplatnění najde spíše ve sladkých receptech, které příjemně provoní.

Pelyněk

Už se vám také vybavuje jeho známá hořkost? Nebojte se, není tak hrozný, jak se o něm povídá. Pelyněk je jedno z těch koření, které vám také uleví od plynatosti. A jak ho použít přímo v jídle? Hodí se třeba do nakládaných pokrmů, skvěle padne k rybám, ale také k jídlům z francouzské kuchyně. Neodsuzujte ho předem a jistě pomůže i vám.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/tea-for-bloating