Nedostatek hořčíku způsobuje problémy, které mnoho žen velmi dobře zná

Studie prokázaly, že většina populace trpí nedostatkem hořčíku. Přitom se jedná o velmi důležitý minerál pro vaše tělo, který významně ovlivňuje naše zdraví i celkovou pohodu.

Hořčík je velmi důležitý pro zdravé kosti, správnou produkci hormonů, vstřebávání vitamínu D, trávení sacharidů, vylučování a zdravé svaly. Tato živina je zvláště důležitá pro regulaci krevního tlaku, klidný spánek, dobrý krevní oběh, správnou funkci nervů, silný imunitní systém a zdravé srdce. Také významně ovlivňuje hladinu cukru v krvi, podporuje duševní zdraví a ovlivňuje hladinu cholesterolu.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Nejčastější příznaky, když chybí hořčík

  • Neodolatelná chuť na sladké
  • Křeče lýtkových svalů
  • Špatný spánek
  • Bolavé klouby

Mezi méně časté projevy může patřit únava, vysoký krevní tlak, poruchy srdečního rytmu, ale také deprese.

Nepodceňujte, pokud se bez známé příčiny budete cítit podráždění. Hořčík totiž pomáhá udržet pocit klidu a uvolnění. Studie prokázaly, že nedostatek hořčíku často způsobuje právě deprese, nervozitu a úzkost.

Potraviny bohaté na hořčík?

Dospělý muž by měl mít příjem hořčíku přes 400 mg/den. U žen je doporučená dávka o něco nižší. Je to zhruba 300 až 350 mg/den.

Než sáhnete po doplňcích stravy v tabletách, zkuste zvýšit příjem zelené zeleniny a ryb např. makrel. Dále můžete konzumovat avokádo, sušené fíky, mandle, ořechy, slunečnicová nebo dýňová semínka, ale také banán. Protože jeden středně velký banán obsahuje 32 mg hořčíku, což odpovídá 8 % denní doporučené dávky. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Je tento jídelníček pro vás málo atraktivní? Hořčík nalezneme i v hořké čokoládě, a to v poměrně velkém množství. Jeden čtvereček asi 80% hořké čokolády obsahuje 24 % doporučené denní dávky hořčíku. 

Dále můžete do svého jídelníčku zařadit tofu, ovesné vločky, quinou.

Jestliže přece jen sáhnete po hořčíku ve formě tablet, kupte k němu ještě kalcium neboli vápník. Hořčík se v této kombinaci lépe vstřebává do těla.

Komentáře