Za mnohými ženskými problémy může stát i banalita. Stačí doplnit nezbytný hořčík

Hořčík je jednou z látek, bez které se naše tělo neobejde. Ovlivňuje mnoho věcí a právě jeho nedostatek může být důvodem, proč se nejenom ženy necítí dobře. Jaké konkrétní problémy se mohou objevovat? Jde o komplikace s hormonální rovnováhou, jde o problémy s krevním oběhem, stejně jako hrozí i výkyvy tlaku.

Hořčík má však také vliv na klidný spánek a naši mysl obecně, na nervový systém, stejně jako na lidskou imunitu. Také významně ovlivňuje hladinu cukru v krvi, podporuje duševní zdraví a ovlivňuje hladinu cholesterolu. To vše jsou důvody, proč na doplňování hořčíku myslet. Jak poznáte, že vám chybí a odkud ho můžete jednoduše doplnit? Je to jednodušší, než si myslíte.

Čtěte také:  Ani osm hodin spánku nemusí stačit. Pro dobrý spánek je důležitější něco jiného

Nejčastější příznaky, když chybí hořčík

  • Neodolatelná chuť na sladké
  • Křeče lýtkových svalů
  • Špatný spánek
  • Bolavé klouby

Mezi méně časté projevy může patřit únava, vysoký krevní tlak, poruchy srdečního rytmu, ale také deprese.

Nepodceňujte, pokud se bez známé příčiny budete cítit podráždění. Hořčík totiž pomáhá udržet pocit klidu a uvolnění. Studie prokázaly, že nedostatek hořčíku často způsobuje právě deprese, nervozitu a úzkost.

Zdroj obrázku: Pixabay

Potraviny bohaté na hořčík?

Dospělý muž by měl mít příjem hořčíku přes 400 mg/den. U žen je doporučená dávka o něco nižší. Je to zhruba 300 až 350 mg/den.

Než sáhnete po doplňcích stravy v tabletách, zkuste zvýšit příjem zelené zeleniny a ryb např. makrel. Dále můžete konzumovat avokádo, sušené fíky, mandle, ořechy, slunečnicová nebo dýňová semínka, ale také banán. Protože jeden středně velký banán obsahuje 32 mg hořčíku, což odpovídá 8 % denní doporučené dávky. 

Čtěte také:  Aby vás zuby a dásně nebolely. Tipy na nejlepší mezizubní kartáčky

Je tento jídelníček pro vás málo atraktivní? Hořčík nalezneme i v hořké čokoládě, a to v poměrně velkém množství. Jeden čtvereček asi 80% hořké čokolády obsahuje 24 % doporučené denní dávky hořčíku. 

Dále můžete do svého jídelníčku zařadit tofu, ovesné vločky, quinou.

Jestliže přece jen sáhnete po hořčíku ve formě tablet, kupte k němu ještě kalcium neboli vápník. Hořčík se v této kombinaci lépe vstřebává do těla.