Nejčastější chyby kterých se dopouštíme při běhu zhatí veškeré úsilí o postavu i fyzičku

Běh pro zdraví? Bezpochyby pravidelná fyzická aktivita, především běh, je klíčem ke zdravému a zpevněnému tělu a k udržení optimální hmotnosti. Běh má oproti jiným sportům výhodu, že stimuluje oběhový systém a pobyt v přírodě zlepšuje náladu, lidově řečeno čistí mysl od pracovních a rodinných starostí. Navíc tento druh fyzického výkonu zapojuje všechny skupiny svalů a dochází ke zpevnění celého těla. Ke kterých chybám dochází při běhu nejčastěji a jak se jim vyhnout?

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Bez rozcvičky a přecenění sil

Jak začít s během a vydržet? Předně je nutné si nastavit reálné cíle, které nepovedou k přetížení organismu nebo dokonce ke zranění. Na začátku je proto nutná rozcvička a zahřátí svalů, poté zahajte trénink. Pro začátečnické běhy vybírejte rovinku a krátké vzdálenosti, které postupně navyšujte o 10 % délky tratě každý týden nebo ob týden. Vhodné je také střídání intenzivního běhu s následujícími lehčími běhy, vyvarujete se tím vyčerpání, případně dokonce vyhoření vedoucí k nechuti v běhání pokračovat. 

Na asfaltu a se špatnou technikou

Všímáte si davů běžců po silnici nebo po chodníku ve městech a máte tedy pocit, že tento druh běhu je nejbezpečnější? Právě naopak, při běhu na asfaltu může dojít snadno ke zranění, vhodnější jsou přírodní nebo lesní cesty. Natrénovat musíte také správnou techniku, aby vás zbytečně nebolely svaly. Především neběhejte po špičkách nebo patách, rovnoměrně zatěžujte chodidla a nesvěšujte hlavu, ruce držte uvolněné a bez sevřených pěstí. Při běhu také nezapomínejte na doplňování tekutin a minerálů. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

V nesprávně zvolené obuvi

Při běhu není důležitá jen rozcvička a rozehřívací cvičení, pitný režim, správná technika a volba terénu, ale bezpochyby též správně zvolené oblečení a především obuv. Oblečení volte s ohledem na počasí, spíše lehčí a prodyšné, z přírodních materiálů. U obuvi dbejte na bezpečnost a volte boty určené pro běh ze specializovaných obchodů, kde vám poradí s výběrem. Běžecké boty by měly mít protiskluzovou podrážku a správné stabilizátory, které snižují riziko zranění, jen tak se vám bude běhat pohodlně a nedojde k výronu kotníku nebo jiné nehodě.