Některé potraviny dávají žaludku zabrat. Sladkosti, houby nebo rychlé občerstvení tráví tělo i celý den

Trávicí proces, to není jen snězení potraviny a vyloučení jejího zbytku. Je to dlouhý proces, během kterého dochází k několika dílčím pochodům. Proto je dobré vědět, jaké potraviny jíst, abyste ulevili orgánům. Mezi potravinami najdete produkty, které jsou velmi těžko stravitelné a v našem ústrojí se mohou zdržovat klidně i celý den nebo více. Jaké potraviny to jsou a jak zabránit tomu, aby se vstřebávaly tak dlouho?

Proces začíná již kousáním, proto pozor, co si dáváte do úst

Některé potraviny mohou způsobit pocit těžkosti. Budete se cítit nafouklí, plní, také se vám nebude chtít nic dělat. Je to způsobené právě tím, co všechno dané jídlo obsahuje. Protože trávicí proces začíná už kousnutím a může trvat i několik hodin, i vy budete stejnou dobu trpět, dokud si s produktem orgány neporadí. Trávicí systém by mě být v pořádku, aby dobře zpracoval i takové potraviny.

Tělo zbytečně nezatěžujte. Denní strava by měla být vyvážená a plná vitaminů, minerálů a dalších živin, které naše tělo potřebuje. Dejte si pozor na výrobky, které mohou způsobit nejen nadýmání, ale také pálení žáhy nebo jiné komplikace. Časem můžete zjistit, že některé produkty jíst nemůžete nebo si je můžete dopřát pouze v určité formě. Žaludek a další orgány se jistě ozvou, pokud jim daná potravina nebude dělat dobře.

Zdroj obrázku: Freepik

Na každého bude určitá surovina fungovat jinak

Určitě záleží na tom, jak jste byli zvyklí jíst například v dětství. Rychlý přechod na jinou stravu může ve střevech nebo žaludku způsobit velké problémy. Proto je vhodné změnu dělat postupně, aby si vaše tělo zvyklo na jiné potraviny a jiný příjem. Některé potraviny jsou ale vždy velmi těžké. Mezi takové patří hlavně některé sladkosti, pivo nebo smažená jídla.

Dezerty se smetanou mohou v žaludku zůstat klidně i pět hodin. Stejně tomu je tak i v případě hub, které se nedoporučují jíst na noc, právě kvůli tomu, že jsou hůře stravitelné. Jestli máte problémy, můžete si dát například švestkovou šťávu, která proces znovu nastartuje.

Zdroj: https://www.cookinglight.com/eating-smart/nutrition-101/how-long-to-digest-food