Neustálý stres krade klidný spánek a duševní pohodu. Napjaté nervy zklidní správné potraviny

Moderní doba je chaotická, tempo života rychlé a mnoho z nás se potýká s nedostatkem odpočinku a spánku. Kvůli tomu máme neustále napjaté nervy, což rozhodně nepovede k odpočinku ani zdravému spánku. Nemusíte se ale hned obracet na lékaře s prosbou o léky nebo na psychology. Hodně vám může pomoci i to, co každý den konzumujete. Jídlo je obrovskou součástí našeho života a ovlivňuje mnoho faktorů, včetně zdraví, spánku a schopnosti odpočívat.

Začněte den s manukovým medem

Manukový med je velmi netradiční a mnoho lidí vůbec neví, že něco takového existuje. Je přitom velmi zdravý a můžete s ním krásně začít svůj den. Ráno si můžete dát dvě lžičky nalačno, asi 20 minut před jídlem. To zajistí vaši pohodu a budete moci do uspěchaného dne vstoupit v klidu. Med můžete zapít teplou vodou nebo vlažným čajem. Manuka med má tonizující účinky, pomáhá obnovit rovnováhu v těle a používá se často při stavech nervového vypětí.

Čtěte také:  Se zavřenými salony ženy začínají improvizovat, zjišťují, že na nehty skvěle pomáhá olej vhodný do salátů
Zdroj obrázku: Freepik

Během dne se nezapomínejte hýbat, abyste byli příjemně a přirozeně unavení, až přijde čas si večer odpočinout a jít do postele. Nemusíte jít hned běhat maraton. Ve skutečnosti stačí, když vyzkoušíte dechová, relaxační nebo protahovací cvičení, která pomáhají zvládat stres. Navíc je můžete dělat klidně i v kanceláři. Pokud máte rádi jiný typ pohybu na uklidnění, vyzkoušejte jízdu na kole, tanec, rychlou chůzi nebo sex.

Večerní rutina

Mnoho lidí má tendenci si večer vzít léky na spaní, protože vědí, že mají potíže s usínáním a spánkem. To ale není z dlouhodobého hlediska udržitelné. Místo toho si dejte bylinkový čaj. Meduňka vám pomůže usnout, kozlík lékařský uklidní každé rozbouřené srdce, lipový květ vás uvolní a tužebník jilmový snižuje hladinu stresového hormonu v těle. Dávejte si bylinkové čaje každý večer, a když si k tomu ještě zapálíte levandulovou svíčku, hodinu před spaním vypnete televizi a budete si číst nebo hrát společenské hry s partnerem, budete nádherně klidní a bude se vám krásně spát.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/322652