Oblíbená rýže nabízí nespočet variací, jak z obyčejného jídla vykouzlit ojedinělý pokrm

Rýže je nízkokalorická a milujeme ji všichni. Ať už nasladko, či naslano, pochutnáme si na ní vždy. A to nemluvě o těch druzích, které nám obchody běžně nabízí. Jasmínová je ideální k masu, kulatozrnná nejlépe do rizota, basmati prakticky k jakémukoliv jídlu. Níže si přečtěte několik tipů, jak rýži obohatit nebo využít.

Jak na barevnost rýže

Nemusíte jíst nudnou bílou rýži, můžete ji klidně i přírodním způsobem obarvit. K tomuto kroku se jeví nejideálnější kurkuma nebo šafrán. Takže pokud děláte nějaké lahodné kořeněné maso na šťávě a k tomu rýži, celý oběd můžete ozvláštnit pomocí barevného koření. Rýže tak získá i lahodnější chuť.

Zdroj obrázku: Freepik

Pečení rýže

Pokud rýži vaříte v troubě, hlídejte si čas. Když necháte rýži příliš dlouho v troubě, ztvrdne vám, protože se vysuší. Pokud zase dáte více vody, než byste měli, rýže bude rozvařená a vy ji můžete využít tak akorát pro kaši, pokud jste ji neosolili. K pečení a ozvláštnění chuti doporučujeme do mísy přidat půlku cibule a několik hřebíčků. Po upečení cibuli i hřebíčky vytáhněte. 

Zbyla vám rýže?

Zbyla vám rýže a není přesolená? Můžete ji dát jako zdravější dezert k večeři. Přidejte do rýže nastrouhané jablko, cukr, skořici, máslo, mléko a uvařte. Vznikne vám kaše. Můžete také rýži smíchat s cukrem, skořicí, hruškami a jablkem, přidat vejce a dát zapéct. Získáte tak lahodný dezert.

Zdroj obrázku: Freepik

Do rýže

Zkusili jste do rýže přidat mleté maso? K masu přidejte na másle opraženou brokolici, květák a nejlépe na másle opražené houby. Lahodný a rychlý oběd je v rychlosti na stole.

Divoká rýže

A pokud chcete udělat něco pro své zdraví, doporučujeme používat divokou rýži. Je neloupaná a obsahuje značné množství vitamínů, minerálních látek a vlákniny. Nezapomínejte na to, že se taková rýže vaří delší čas.

Zdroj: https://delishably.com/grains/10-Types-of-Rice-and-How-to-Cook-Them