Odborníci před ním varují, červené maso ale nemusí být škodlivé. Základem je správná úprava

Doktoři, ale i odborníci na výživu a fitness trenéři říkají, že bychom se měli vyvarovat konzumaci červeného masa. Ovšem to jistě neznamená, že ho nadobro vyřadíte z jídelníčku. Takové maso obsahuje velké množství bílkovin a železa. Což jsou předpoklady pro zdatné a zdravé tělo. Je ale velmi důležité, abyste to s jeho konzumací nepřeháněli. Pokud ho ještě k tomu dobře připravíte, vašemu zdraví rozhodně neublíží.

Červené maso

Někteří lidé červené maso ze svého jídelníčku vyřadili, a to z toho důvodu, že je nezdravé. Samotné maso není nezdravé, nezdravá je jeho špatná příprava. Také je důležité ho nejíst každý den, ale pokud si ho dopřejete třikrát týdně, rozhodně nic nepokazíte. Červené maso není jen hovězí, ale i vepřové, jehněčí, kachní a husí.

Zdroj obrázku: Pixabay

Vybírejte maso vždy v té nejlepší kvalitě z ověřených zdrojů. Je lepší přijmout méně hovězího masa než více vepřového a levného. Zvolené koření je také důležité. Před zpracováním masa použijte nejlépe bylinky, kurkumu nebo pepř. Zlepší chuť a trávení bude snadnější. Jak maso správně a vhodně připravit?

Dušení

Dušení masa je nejvhodnější příprava, která je považována za jednu z nejzdravějších. Maso tak zpracujete při nízké teplotě, takže se v mase netvoří žádné škodlivé látky. Pokud maso připravíte tímto způsobem, uchová si své cenné látky, ale i chuť. Doporučujeme k masu přidat nějakou vynikající zeleninu, obohatí tak jeho chuť. 

Zdroj obrázku: Freepik

Pečeme bez tuku

Tento způsob je rozhodně zdravější než smažení. V takových podmínkách nedochází k přepálení tuku a nevznikají tak toxické sloučeniny. Pokud jídlo připravíte při nižších teplotách, podpoří vaše zdraví.

Znáte sous-vide?

Sous-vide znamená vaření ve vakuu. Jedná se o přípravu jídel, která připravujete ve vakuu. Umístit potraviny v pytlíku můžete do vodní nebo parní lázně. Taková příprava se dělá při nízkých teplotách. Vaření je ovšem zdlouhavější a trvá od dvou do šesti hodin, než se maso uvaří. Záleží na typu masa.

Zdroj: https://meatscience.org/TheMeatWeEat/topics/meat-safety/meat-cookery