Ovesná kaše je ideálním startem dne. Kvůli jediné chybě ale zdraví vůbec neprospěje

Ovesná kaše je oblíbeným pokrmem mnoha lidí. Na dlouhou dobu dodá pocit sytosti a energie, obsahuje spoustu prospěšných živin a vlákniny a obecně je ceněná pro své zdravotní přínosy. Ukazuje se ale, že toto zdravé jídlo se dá během chvilky zkazit. Co byste do ovesné kaše raději nikdy neměli přidávat?

Zásobuje nás prospěšnými látkami

Ideální čas pro konzumaci ovesné kaše je ráno nebo dopoledne. Podporuje tak hubnutí a představuje dietní jídlo ve vyvážené stravě. Oves je především zdrojem bílkovin a aminokyselin, které si tělo nedokáže samo vyrobit. Ovesné vločky jsou také bohaté na vlákninu, která zlepšuje trávení a zrychluje metabolismus. Betaglukany obsažené ve vláknině tvoří v trávicím traktu látku, která chrání žaludeční a střevní sliznici před bakteriálními infekcemi a dalšími nemocemi.

Kromě toho ovesná kaše obsahuje velké množství železa, dále pak mangan, zinek, vápník, hořčík a fosfor. V ovesných vločkách se nacházejí vitamíny A, E a K a také vitamíny skupiny B, které vám nejen dodají energii, ale také příznivě působí na nervový systém. Proto byste tuto kaši rozhodně měli do jídelníčku zařadit.

Zdroj obrázku: Freepik

Co do kaše nedávat?

Oves obsahuje dobře vstřebatelné sacharidy, které se uvolňují postupně, takže nedochází k výkyvům inzulínu. Navíc má nízký obsah sodíku, díky čemuž se ovesné vločky doporučují ke konzumaci lidem s vysokým krevním tlakem. Do kaše byste proto neměli přidávat cukr ani sůl. Jde o jednu z nejčastějších chyb, která ničí zdraví prospěšné vlastnosti ovesných vloček.

Podobné je to s máslem. Jeho přidáním se nijak výrazně nezmění chuť, ale pouze se sníží pozitivní dopad na organismus. Místo cukru zkuste raději přidat malé množství medu, a to až tehdy, kdy kaše vychladne, aby ani med neztratil své prospěšné vlastnosti. Místo sirupů a džemů raději sáhněte po čerstvém ovoci. Pokud budete přidávat sušené ovoce, nejprve si přečtěte složení, abyste do kaše zbytečně nepřidávali další látky.

Zdroj: https://feelgoodfoodie.net/recipe/how-to-make-oatmeal/