Padání vlasů, problémy s pletí a únava, tělu možná chybí jeden důležitý prvek

Únava, vypadávání vlasů, slabé a polámané nehty – to jsou některé z příznaků nedostatku zinku. Nejste v tom sami, nedostatek tohoto minerálu pociťují mnozí z nás. Údajně jeho nízkou hladinou trpí až třetina světové populace. Není ale dobré brát tento problém na lehkou váhu, zinek totiž hraje velmi významnou roli v našem těle. Pojďte zjistit jakou! 

Zdraví prospěšný zinek

Problémy nemusejí být jen vnějšího charakteru. Zinek je hned po hořčíku druhý nejdůležitější minerál pro tělo a jeho nízká hladina může způsobit dokonce problémy s početím nebo větší náchylnost k virovým onemocněním v důsledku nízké obranyschopnosti organismu. Zinek je důležitý jak pro děti, tak i pro dospělé. Je obsažen v každé buňce našeho těla a napomáhá správnému dělení, tedy množení buněk, jako je tomu třeba u kostí. A právě u dětí dochází k rychlému růstu těla, proto se snažte zásobit zinkem jak sebe, tak své děti. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Zase ty potraviny

V prvé řadě je třeba si problém nedostatku zinku včas uvědomit, a poté jednat a zinkem tělo zásobit. Chcete-li doplnit hladinu zinku v těle, je nejlepší obohatit stravu o potraviny s vysokým obsahem tohoto prvku. Kde jej ale hledat? Půjde hlavně o produkty živočišného původu, jako je maso, vejce, ryby a také vepřová játra. V menší míře lze zinek nalézt v produktech rostlinného původu, například v slunečnicových a dýňových semínkách, ořechách a luštěninách. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Návštěva lékárny není ostuda

Jako u většiny minerálů a vitamínů je na prvním místě vyvážená a různorodá strava. Samozřejmě jsou chvíle, kdy nám nezbyde nic jiného, než zajít do lékárny a koupit si léky či doplňky stravy ve formě tablet. Ačkoli je pravděpodobnost předávkování se zinkem minimální, vždy dodržujte rady svého lékárníka a pamatujte na to, že nejvhodnější cestou, jak dostat zdraví prospěšné látky do organismu, vždy bude formou potravin, nejlépe v bio kvalitě.