Pečovat o kosti je nutné v každém věku. Bolestivým onemocněním předejde jedině správný jídelníček

Jak ukazují výzkumy, mnoho lidí trpí nejen bolestmi kloubů, ale také svalů a kostí. Je to dané nedostatkem vitaminu D, který má vliv na naše kosti. Vitamin D totiž souvisí se vstřebáváním vápníku. Jestliže trpíte na revmatismus nebo vás pravidelně bolí klouby, možná byste si měli dojít k lékaři na testy. Ty mohou určit, jaké vitaminy a minerály vašemu tělu chybí, a budete také vědět, jak je snadno doplnit.

Důležitá bude změna jídelníčku

Jakou dietu držet, aby vaše kosti a klouby už nikdy více netrpěly? Nemusíte se omezovat v jídle, ale nutné bude změnit jídelníček. Co všechno se může stát, pokud máte nedostatek vitaminu D? Hlavním rizikem je osteoporóza. Jedná se o onemocnění kostí, na světě pak postihuje až 22 procent lidí. Trpí jí hlavně starší lidé, ale pokud se nebudete stravovat správně, můžete se s ní potýkat i v mladším věku.

Čtěte také:  Sebeláska není sobectví, ale zdravý stav mysli. Se sebeláskou se život promění jenom k lepšímu

Je potřeba pravidelně doplňovat nejen vitamin D, ale také vápník, díky kterému máme silné kosti a zuby. Osteoporóza ale není jediná nemoc, která se může objevit. Revmatismus, dna nebo křivice jsou zdravotní komplikace, které snadno mohou nastat. Co tedy jíst, abyste se takovým nemocem vyhnuli?

Zdroj obrázku: Freepik

Jak doplnit vápník?

V našem těle je asi jeden kilogram vápníku, z toho až 99 % připadá na kosterní systém. Proto je tento prvek nezbytný pro správný vývoj. Nedostatek vápníku může způsobit nejen bolesti kostí, ale také nepříjemné křeče. Vápník přitom najdete ve spoustě výrobků, nemusí se jednat pouze o mléko, které ho nakonec tolik neobsahuje.

Čtěte také:  Ruka prozradí mnohé. Namísto budoucnosti dokáže napovědět, co s tělem není v pořádku

Zdrojem vápníku jsou hlavně ryby (losos a sardinky), ale také luštěniny, obiloviny nebo ořechy. Vhodné je také jíst sušené ovoce, tofu nebo zelenou zeleninu. Celkově lidé konzumují velmi málo vápníku. Co si ještě dát k jídlu, abyste doplnili vitamin D? Určitě nezapomínejme na vejce. Vitamin D můžete načerpat také ze slunce, proto se velmi často pohybujte venku.

Zdroj: https://www.nhs.uk/conditions/vitamins-and-minerals/vitamin-d/, https://www.nhs.uk/conditions/vitamins-and-minerals/calcium/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5335887/, https://www.nhs.uk/conditions/osteoporosis/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2669834/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2913739/, https://www.valeriusmedical.com/blog/bone-strengthening-foods-to-help-combat-osteoporosis