Po velké náloži stresu si mozek zaslouží odpočinout. Dopřejte mu ten nejlepší relax

Pokud se každý den vracíte z práce vystresování a plní frustrace, že jste zase nestihli svou práci dokončit, bude třeba nechat mozek na chvilku odpočinout, aby mohl nabrat síly a pracovat tak, jak budete potřebovat. Možná chcete jen jedinou věc – posadit se na gauč, zapnout oblíbený film a na nic nemyslet. I když je to určitá forma relaxace, ráno se můžete vzbudit unavení a neodpočatí a problémy se budou prohlubovat.

Jak se zbavit stresu pomocí jednoduchých relaxací?

Jak se snadno zbavit stresu? Možná si myslíte, že když si zapnete internet a prohlížíte si facebook, je to forma odpočinku. Bohužel tomu tak ale není. Test, který provedli vědci, jasně ukázal, že pokud jste na internetu, váš mozek musí pořád stejně pracovat a neodpočívá. Čtete zprávy, které nejsou šťastné, a mozek neustále pracuje. Při používání internetu mozek pracuje možná ještě více, než když sedíte v kanceláři nad papíry.

Jak si nejlépe odpočinout? Je to právě u oblíbeného filmu nebo seriálu. Mnoho lidí tráví svůj volný čas u televize sledováním filmů nebo seriálů. Někteří vědci se domnívají, že sledováním filmu si neodpočinete, ale jiní jsou zase názoru, že je to dobrá forma relaxace, u které si odpočine nejen tělo, ale také mozek.

Čtěte také:  Nechuť k jídlu může znamenat větší problém, než se zdá. Najděte příčinu co nejdříve
Zdroj obrázku: Freepik

Pokud máte vysokou hladinu stresového hormonu, odpočiňte si

Stres můžete odbourat například oblíbenou procházkou po lese, vezměte psa, kamarádku nebo přítele a můžete si užít lesa a přírody, dokud je ještě čas. Mnozí lékaři se ale domnívají, že procházkám je přisuzována větší účinnost, než je skutečnost. Hladinu stresu snižuje například hraní počítačových her, při kterých nemusíte občas myslet vůbec na nic.

Mezi formy relaxace patří také čtení knih, u někoho to může být vaření nebo pečení. I to jsou formy relaxace. Každý odpočívá jiným způsobem a není tak jednoduché zvolit pouze jeden způsob pro všechny osoby. Ať tak či tak, měli byste spát alespoň 8 hodin denně, protože jedině dostatečným spánkem si zaručíte, že budete každé ráno připraveni čelit dalším stresovým situacím.

Zdroj: https://www.uofmhealth.org/health-library/uz2209