Pokud se i po spánku cítíte unavení, děláte několik zásadních chyb

Může se zdát, že spánek je jen jeden a že nasáváme novou energii pokaždé, když spíme. Pravda je však jiná. Naučte se správně odpočívat a připravovat se na spánek tak, aby vaše tělo dokázalo nejen regenerovat mysl a tělo, ale také nasávat sílu do dalšího dne.

Nastavte si řád do každého dne

Vědci potvrdili, že člověk s řádem a jasnou disciplínou má mnohem zdravější spánek. Proto se pokuste do svého dne zavést alespoň nějakou pravidelnost. Vstávejte a choďte spát ve stejný čas každý den. Pomůže vám to nastavit si disciplínu a vaše tělo bude po chvíli znát, kdy se má začít připravovat na spánek. Ve večerních hodinách byste se taky měli vyhnout pití kávy, kofeinových nápojů nebo alkoholu. Kvalitnímu spánku rozhodně nepomůžou.

Zdroj obrázku: Pixabay.com
Nepřítelem kvalitního spánku také jsou:
  • energetický nápoj,
  • silná káva,
  • tvrdý alkohol nebo velké množství alkoholu.

Pro kvalitní spánek je také důležité odložit všechna zařízení s modrým světlem. Večerní surfování po internetu, dívání se na televizi nebo psaní zpráv na mobilu není rozhodně ten nejlepší nápad, především pokud se chcete dobře a kvalitně vyspat. Modrému záření byste se měli vyhnout alespoň dvě hodiny před spánkem, jelikož ještě takovou dobu se oči i mozek uklidňují a tělo si opět automaticky znovu zvýší hladinu melatoninu. 

Melatonin je základ kvalitního spánku

Hormon melatonin je totiž hormon přímo spánkový. Reguluje spánkový cyklus i klidnou mysl pro kvalitní spánek. Pomáhá také s regenerací těla a načerpáním nové energie do dalšího dne.

Zdroj obrázku: Pixabay.com
Dalším tipem je vyhnout se odpolednímu šlofíku. Spánek po obědě je sice prospěšný například u dětí, u dospělého člověka však dobrému spaní v noci nepřidá. Určitě vám pomůžou také večerní rituály. Zařaďte do své kosmetiky vedle odličovací vody také relaxační nebo regenerační krém, který vám pomůže se zklidnit a připravit se k odpočinku. Mimo to tělo ke spánku příjemně naladí meduňkový nebo heřmánkový čaj.