Poruchy spánku trápí velké procento populace. Nespavost může vést i k vážnějším problémům

Předpokládá se, že problémy se spánkem nebo usínáním má každý druhý člověk. Mohou se objevit v průběhu nemoci, nebo se z nich může stát dlouhodobá porucha. V každém případě není dobré je podceňovat, protože kvalitní spánek ovlivňuje celý náš následující den. Nemusíte vždy užívat léky, abyste se dobře vyspali.

Díky spánku jsme odpočatí a tělo regenerované

Spánek umožňuje pamatovat si informace, které vstřebáváme během celého dne. Spánek je nezbytný pro normální fungování těla. Poruchy spánku se mohou projevit v mnoha ohledech. Spánek se skládá ze dvou fází – NREM a REM. Obě na sebe navazují a po každém cyklu následuje probuzení. Člověk potřebuje 4–6 cyklů po sobě, přičemž jeden trvá 90–110 minut.

Kolik bychom tedy měli naspat? Doba spánku se mění s věkem. Novorozenci mohou spát klidně 18 hodin denně, děti a mládež 10 hodin, dospělí 4–10 hodin a senioři potřebují spánku nejméně, okolo 6 hodin. Velmi často se staří lidé budí velmi brzy a později usínají. Každý má potřebu spánku jinou. Někoho může ovlivňovat například světlo ulice nebo hluk.

Čtěte také:  Špatné sny a nespavost zažene lahodná třešňová šťáva. Účinky se dostaví už za pár minut
Zdroj obrázku: Freepik

Poruchy spánku mohou být příznakem vážného onemocnění

Poruchy spánku jsou příznakem depresí, závislosti nebo i fyzické nemoci. Proto je vhodné je sledovat, a pokud jsou dlouhodobého charakteru, musíte navštívit lékaře. Plicní choroby, cukrovka nebo problémy se srdcem – to mohou být následky poruchy spánku. Mezi problémy se řadí ospalost, nespavost nebo noční můry.

Pomoci si můžete bylinnými čaji nebo léky na předpis. Nespavosti se ale můžete vyhnout také jinými metodami, které jsou stejně účinné, ale nemusí stát tolik peněz. Postel by měla sloužit jen ke spánku a také k sexu. Pokud se vám nepodaří usnout do dvaceti minut, vstaňte a pusťte se do čtení nebo poslechu tiché hudby, dokud se nebudete cítit ospalí. Nenechte se ovlivnit tím, že vám nejde usnout.

Zdroj: https://www.webmd.com/sleep-disorders/understanding-sleep-problems-treatment