Pravidelné procházky dokážou zázraky. Tělo bude konečně v té nejlepší formě

Letní dny lákají k tomu, abychom se více hýbali. Pravidelnou fyzickou aktivitou se můžeme těšit na dlouhé zdraví, ale víte, co se s vaším tělem stane, pokud mu pravidelně dopřejete delší procházku? Odborníci říkají, že bychom měli denně ujít alespoň 10 000 kroků. Znamená to sice několik kilometrů, ty ale můžete hravě zvládnout. Když budete chodit každý den a ještě to spojíte se zdravou stravou, budete hubnout a hlavně se cítit lépe.

Jak ukončit lenošení a dostat se do formy?

Lékaři i odborníci na výživu se shodnou v jediném – pohyb je pro naše zdraví velmi důležitý. Fyzickou aktivitou prospějete nejen své postavě, ale hlavně svému zdraví. Mnoho lidí vám na to řekne, že cvičení není nic pro ně. To možná ale netuší, že to není jen cvičení, ale do pohybu se řadí také obyčejná chůze. Zkusili jste se někdy jen tak projít kolem vesnice?

Čtěte také:  Drastické diety jsou zbytečné. Ke štíhlému a zdravému tělu pomůže nejlépe dobré jídlo

Chůze patří mezi nejpřirozenější pohyby. Nemusíte hned chodit do posilovny a zvedat těžké činky, jestli pro své tělo chcete něco udělat. Všechno bude lepší než jen sedět doma na pohovce a sledovat televizi. Chůzí se snadno dostanete do formy, navíc si tím také vytvarujete postavu a během několika týdnů se vaše tělo může proměnit v jiné, které ani nepoznáte.

Zdroj obrázku: Freepik

Každý krok se počítá

Nemusíte chodit cíleně na dlouhé procházky. Můžete vyzkoušet jít do práce pěšky nebo vystoupit v autobuse o jednu zastávku dříve a projít se. Čím dříve si pohyb osvojíte, tím lépe pro vás. Dříve neměli lidé automobily a museli si na mnohá místa dojít pěšky, i když to bylo několik kilometrů. Proto si vezměte příklad, vyberte si cíl a vyjděte. K tomu vám navíc mohou pomoci i nordic walking hůlky, které jsou velmi oblíbené a díky nimž se vaše chůze může zrychlit.

Čtěte také:  Saunování je víc než oblíbená relaxace. Tisíce let staré procedury mají na tělo jedinečný vliv

Netrestejte se, pokud nezvládnete první kilometry tak rychle, jak byste si přáli. Postupně se dostanete na takový čas, který pro vás bude rychlý, a pokud se budete snažit, můžete se ještě zrychlit. Nikdy není pozdě začít se svým zdravím něco dělat. Během chůze se budou uvolňovat endorfiny, díky kterým budete mít hned lepší náladu.

Zdroj: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/walking/art-20046261