Přerušovaný půst zbaví tělo toxických látek a vypořádá se i se zánětem

O půstu koluje spousta nepřesných informací a lidé neustále vedou spory o tom, zda je půst pro lidský organismus vhodný, či bychom se mu měli vyhnout obloukem. Tento článek vám prozradí, že správně prováděný přerušovaný půst může být pro vaše tělo prospěšný nejen z hlediska očištění těla od toxinů, ale také dokáže částečně pomoci se zánětem v těle. Dočtěte článek až do konce a získáte všechny potřebné informace.

Přerušovaný půst

Přerušovaný půst je období, kdy se rozhodnete jíst pouze v určitých intervalech. Pokud jíte, stravujete se podle plánu, pijete pouze nápoje, které nemají kalorickou hodnotu. Nejvíce se proto pijí bylinné čaje, káva bez cukru či neperlivá voda.

Čtěte také:  Dopřejte si česnek každý den. Je skvělou prevencí i léčivem zároveň
Zdroj obrázku: Freepik

Úkolem přerušovaného půstu je primárně zbavit tělo nebezpečných toxinů, které se v těle v průběhu času hromadí. Dokonce se přerušovaný půst udává jako zdravý způsob života. Může vám pomoci zhubnout, protože urychluje metabolismus, ale také působí jako prevence proti cukrovce, hypertenzi a částečně si dokáže poradit také se zánětem v těle.

Průběh půstu

Přerušovaný půst můžete držet v několika variantách, záleží, která z nich vám nejvíce sedne. Asi nejvíce se používá interval 8/16, což znamená, že 8 hodin přijímáte potravu a dalších 16 hodin jste bez jídla pouze na výše zmíněných nápojích. Je to poměrně dobře zvládnutelné, protože se to dá nastavit tak, že polovinu času držení půstu prospíte. Vyzkoušet ale můžete také variantu 10/14.

Čtěte také:  Známé příznaky považujeme za banální, ale ve skutečnosti ukazují kritický nedostatek důležitých látek
Zdroj obrázku: Freepik

Během doby držení přerušovaného půstu můžete v době konzumace potravin pozřít 3 středně velká jídla. Poslední jídlo musí být velmi dobře stravitelné a všechny pokrmy musí obsahovat takové látky, které potřebuje zrovna vaše tělo. Od kolikáté hodiny začnete držet půst, záleží čistě na vás a na vašem tělu. Rozhodně jednejte tak, aby to pro vás bylo maximálně vyhovující.

Zdroj: https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/intermittent-fasting-what-is-it-and-how-does-it-work