Pstruh je jedinečná ryba, u které nikdy nesáhnete vedle. Její vliv na zdraví jenom potěší

Ryby by měly být nedílnou součástí jídelníčku každého z nás. Bohužel pstruhy příliš mnoho lidí nejí, i když se jedná o ryby výživné, nízkokalorické, zdravé a velmi chutné. Důvodů, proč byste měli zařadit tento druh ryby do své stravy, je ale mnohem více. Co vám tato krásná ryba může přinést do vašeho života a jak může zlepšit vaše zdraví?

Proč byste měli jíst pstruhy?

Pstruh je považován za jednu z nejcennějších ryb na světě. Tento druh je extrémně bohatý na omega-3 mastné kyseliny, bílkoviny, minerály a vitamíny. To jsou zajisté hlavní důvody, proč obecně jíme ryby. Důležitá je ale samozřejmě také správná příprava. Ideální je příprava v páře nebo pečení v alobalu. Pstruzi se skvěle hodí také na vaření, a proto se často přidávají do polévek. Navíc chutnají tak dobře, že si je vychutnají i lidé, kteří jinak ryby nemají rádi.

Zdroj obrázku: Freepik

Pstruzi obsahují velké množství omega-3 mastných kyselin, díky nimž předcházejí mnoha chorobám, včetně kardiovaskulárních onemocnění, rakoviny, deprese nebo demence. Lidské tělo také vstřebává rybí tuk z více než 90 procent a jeho vliv na naše tělo je díky tomu velmi příznivý. Navíc má velmi málo kalorií. Nachází se v nich 95 až 160 kcal na 100 g masa, a přitom obsahují nejvíce omega-3 mastných kyselin ze všech druhů ryb.

Málo známý druh ryby

Každý z nás jistě ví, že pstruzi existují, ale velmi málo lidí je ve skutečnosti konzumuje. Češi navíc rozhodně nejsou známí tím, že by konzumovali velké množství ryb. Mnoho lidí se obává, že produkty zakoupené v obchodě budou plné chemikálií, antibiotik a rtuti. Navíc mnoho lidí neví, jak je správně připravit a vadí jim rybí aroma. Pstruzi ovšem pocházejí z čistých vod, ať přirozených, nebo umělých zdrojů. To znamená, že chovatelé musí dodržovat mnoho pravidel, díky kterým máte záruku doopravdy čerstvého a zdravého masa, u kterého se nemusíte obávat ničeho špatného. Proto se nebojte a pstruhy vyzkoušejte.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/11-health-benefits-of-fish