Sladké osvěžení v podobě melounu si nemohou dopřát všichni. Pro některé znamená akorát nepříjemnosti

Meloun je nejlákavější v horkých dnech, kdy se chceme zchladit a zároveň si dopřát více tekutin. Silná slupka udržuje dužinu příjemně chladnou i během horkých dnů, a proto je to ideální letní ovoce. Bohužel ani toto úžasné ovoce nemohou konzumovat všichni. Existují skupiny lidí, kteří by se melounům měli vyhýbat. O koho se jedná?

Meloun v jídelníčku diabetika

Lidé s cukrovkou si musí odpustit hodně produktů, protože negativně ovlivňují hladinu cukru v krvi. Meloun je jedním z nich. Vysoký obsah jednoduchých cukrů a nízký obsah rostlinné vlákniny jsou nejlepším receptem na náhlé výkyvy krevního cukru. Nemusíte být žádný odborník, abyste poznali, že meloun na jídelníčku diabetika nebude žádnou stálicí.

Čtěte také:  Celulitida trápí většinu žen. Skvěle proti ní fungují domácí masáže i zdravý jídelníček

Asi 83 procent cukru ve vodním melounu tvoří jednoduché cukry, které vedou k rychlému nárůstu glukózy v krvi a následně prudkému poklesu. Zároveň melouny obsahují málo surové vlákniny, která obvykle vyrovnává hladinu glukózy v krvi. Kvůli spojení těchto kritérií se nemůžeme divit, že nejsou melouny pro diabetiky vhodné.

Zdroj obrázku: Freepik

Glykemický index melounu

Meloun má vysoký glykemický index (80 IG). To znamená, že po konzumaci nastane rychlý a náhlý nárůst hladiny cukru v krvi. Toto kritérium můžete trochu ovlivnit množstvím konzumovaného ovoce. Když si dáte jen malou porci, nebude to mít velký vliv na krevní cukr. Nesmíte ale sníst velké množství melounu najednou. Tenký plátek melounu neublíží ani diabetikům.

Čtěte také:  Nastává počasí jako stvořené pro boubelky. Není divu, že plnoštíhlé ženy chladnější počasí tolik milují. Přináší jim samé benefity

Dávejte si pozor na zažívací problémy

Jestli nemáte vy nebo jiný člen rodiny cukrovku, můžete si naplno užít nutričních hodnot i chuti vodního melounu. I přesto byste si měli dávat pozor. Vychutnejte si ho mezi jídly jako svačinu. Nedávejte si ho k hlavnímu jídlu, protože může narušit trávení a vést k zažívacím problémům. Nejlepší je meloun asi dvě hodiny po jídle samotný nebo jako součást ovocného salátu.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319849#benefits