Snídaně je opravdový start dne. Na celé dopoledne zasytí a nakopne pořádnou dávkou energie

Snídaně je základ dne. Správně zvolené potraviny dodají energii na celé dopoledne, můžete díky nim dokonce zhubnout a budete mít lepší koncentraci. Jestli nevíte, jak si zdravou snídani připravit, můžete se inspirovat v článku. Vybrat si můžete z ovesné kaše, mléčné polévky, ale pokud máte rádi müsli, můžete si připravit i to.

První jídlo dne by vás mělo zasytit na několik hodin

Velmi záleží na tom, co si ke snídani připravíte. Jestli si dáte něco těžkého, nebude se vám chtít pracovat a vaše výkony tomu budou odpovídat. Jestli se rozhodnete změnit své stravovací návyky a uděláte si zdravou snídani, rozdíl pocítíte ihned. Budete mít více energie, v práci budete výkonnější a mozek vám bude lépe pracovat. Do oběda vydržíte snadno a energie vám nebude chybět ani poté.

Po noční regeneraci potřebujete tělo nastartovat, ale musíte to udělat vhodným způsobem. Díky správně zvoleným potravinám se budete cítit lépe a snadněji se vám bude celé dopoledne fungovat. Lidé, kteří pravidelně snídají, mají nižší hladinu cukru v krvi, netrápí je také cholesterol a další zdravotní problémy. Zabráníte vzniku cukrovky a srdečních chorob.

Zdroj obrázku: Freepik

Snídaně má dodat sílu a energii do celého těla

Co si tedy ke snídani připravit, aby byla nutričně hodnotná a dodala tělu veškeré složky, které potřebuje? Dopřát si můžete například pšenici, proso nebo jiná zrna. Obsahují mnoho komplexích sacharidů, které zvýší energii, a také jsou plná bílkovin a vlákniny. Jejich výhodou je, že neobsahují mnoho soli. Müsli může být první záchrana, pokud doma ke snídani nic nenajdete. Do misky stačí dát 2–3 lžíce, nalít na ně teplé mléko nebo jogurt a máte hotovo. Je to sytá snídaně, která tělu dodá hořčík.

Vločky jsou velmi oblíbenou snídani. Křupavé vločky jsou zdrojem vitaminu B1 a také kyseliny listové. Připravené a již koupené vločky ale mohou obsahovat mnoho jednoduchých cukrů. Zdravý je například tvaroh. Ten dodá spoustu energie, ale je hlavně plný bílkovin, které jsou důležité pro naše svaly. Stačí do něj přidat bylinky, jako je kopr nebo pažitka.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/nutrition/foods-to-jump-start-your-day