Tradiční kroupy si své oblíbence stále hledají, ale vyplatí se jim dát šanci

Kroupy patří mezi levné a výživné suroviny, kterých existuje několik druhů – ovesné, ječné i pšeničné. Můžete je použít do mnoha pokrmů a jsou chutné, i když spousta lidí k nim nenašla cestu. Důležité je umět je připravit.

Co jsou to vlastně kroupy? Konzumují je například sportovci a ti, kdo chtějí zhubnout

Kroupy se vyrábějí z ovsa, pšenice nebo ječmene. V obchodech ale můžete najít i pohankové kroupy. Celkově kroupy dodají tělu potřebné látky a minerály a můžete je s klidným svědomím zařadit do svého jídelníčku. Vyrábějí se broušením obalové vrstvy zrn.

Jsou bohaté na vlákninu a bílkoviny, mají také spoustu vitamínů nebo železo či hořčík. Můžete je vyzkoušet udělat k obědu nebo večeři. Kroupy zvládne uvařit každý a hodí se jako příloha nebo jako součást hlavního chodu. Přidávají se hlavně do polévek nebo salátů.

Čtěte také:  Poznejte i vy léčivé účinky česnekového mléka. Snadno a rychle si ho uvaříte sami
Zdroj obrázku: Pixabay

Na internetu najdete mnoho receptů, jak je uvařit

Nejdůležitější je kroupy důkladně propláchnout ještě před tím, než je začnete vařit, zbavíte se nečistot. Poté je dobré nechat je stát ve vlažné vodě. Podíl krup a vody by měl být 1 : 4. Kroupy zvětší svůj objem až pětinásobně. Proto myslete na to, abyste použili správně velký hrnec.

Jestli jsou kroupy hotové, poznáte podle toho, že jsou měkké. Pokud jsou uvařené, stačí je scedit a můžete si je připravit podle své chuti. Záleží na velikosti krup a podle toho je dlouhá i doba, po kterou se vaří. Malým stačí 20–30 minut, ty větší budou chtít více času. Nezapomeňte je vždy ochutnat, abyste měli jistotu, že jsou akorát.

Čtěte také:  Máslo plné kalorií je lepší nahradit něčím zdravým. Využít lze luštěniny, zeleninu i houby

Na každém balení krup budete mít také návod, jak dlouho je vařit, protože každé jsou jiné. Jak jsme uvedli, hodí se do zdravých salátů nebo je můžete použít jako součást polévky, kde se hojně využívají jako zavářka. Můžete je zkusit místo klasické rýže do rizota. Do něj můžete přidat potraviny podle chuti.

Pokud máte problém dostat do dětí něco zdravého, můžete je nenápadně zakomponovat i do sekané nebo knedlíků. Získají tolik potřebnou vlákninu, která se těžko z jídla získává.

Zdroj: http://codycrossanswers.com/groat-food-dried-cracked-wheat/