Shopping 1232944 1920

Triky prodejců jsou stále stejné, přesto na ně mnozí naletí. Výhodná koupě je často klam

Výprodeje, akce, 2 + 1 zdarma – to všechno jsou velice oblíbené reklamní triky. I když jsou staré a dobře známé, stále ještě fungují. Jakmile je uvidíme ve výloze obchodu, ihned máme větší chuť ho navštívit. Při nakupování ale můžeme narazit na řadu obchodních triků, s jejichž pomocí si sice můžeme myslet, že jsme ušetřili, ve skutečnosti to tak ale nebylo.

Opusťte obchodní dům po 40 minutách

Jedním z nejlepších pravidel, jak skutečně nakoupit jen to nejpotřebnější a neutratit zbytečné peníze, je opustit obchod/obchodní centrum po 40 minutách. Právě toto je totiž doba, po kterou podle výzkumů nakupujeme to, co potřebujeme. Po uplynutí této doby už začínáme podléhat svým emocím, takže jsme náchylnější k nerozumným koupím. Končí to tak, že utratíme spoustu peněz za věci, které ani nepotřebujeme.

Zdroj obrázku: Pixabay

Nová kolekce

Pokud chcete ušetřit, velice často vás zaujmou věšáky, které jsou označeny jako výprodej. Nicméně hned vedle těchto věcí se nachází zboží, které patří do nové kolekce. Zboží, které je nejdražší, protože je nové, moderní, neokoukané. A v nákupní horečce se nám může stát, že kupujeme něco za vysokou cenu. Přitom jsme chtěli nakoupit ve výprodeji! Nejlepší je proto dát si pozor na označení zboží. Jakmile už jednou najdete kousek, který vás zaujme, je velice těžké vrátit ho zpátky.

Zdroj obrázku: Freepik

Kontrolujte cenu

Cena, která je uvedena nad regálem, nemusí odpovídat ceně zboží, které jste si vybrali. Může jít o špatně zařazené zboží (které ne vždy mívají na vině prodejci; kolikrát jste už oblečení vrátili do police, kam nepatří?) nebo prostě o reklamní trik. Pokud se jiná cena objeví na pokladně, spousta lidí si raději zboží vezme, protože nechce vzbudit dojem, že na zboží nemá. Vyplatí se také číst pořádně cedulky – na některých je patrné číslo 100 Kč – ale před ní může být drobným písmem slovíčko „od“.

Zdroj: https://www.savethestudent.org/save-money/food-drink/tricks-of-the-supermarket.html