Tyto čtyři cviky tělo protáhnou a vzpruží. Stačí pár minut každý den

Ať už celý den sedíte, nebo pravidelně cvičíte, měli byste se soustředit na protahovací cviky, které nádherně uvolní napjaté a bolestivé svaly. Bohužel zkrácené a napjaté svaly mohou narušovat váš každodenní život. Z tohoto důvodu je velmi důležité, abyste znali alespoň pár cviků, které vám pomohou kdykoli a kdekoli od nepříjemné bolesti a nepohodlí.

Cvik vleže nebo v dřepu

V první řadě si lehněte na záda a pokrčte si nohy v kolenou. Zvedněte boky a sepněte ruce k sobě. Snažte se vysunout zadek co nejvýše, aniž byste zvedli nohy ze země. Jakmile to uděláte, snažte se v této poloze vydržet a počítejte do 15. Poté pomalu položte boky zpět na zem. Opakujte tento pohyb 10krát. Uvidíte, že si krásně protáhnete nejen svaly ve stehnech a lýtkách, ale také zádech.

V následujícím cviku udělejte dřep a opřete se rukama. Nyní natáhněte levou nohu dozadu a levou ruku zvedněte nad hlavu. Ucítíte protažení v oblasti nohou a boků. Vydržte v této poloze a pomalu počítejte do 10. Poté se přesuňte zpět do polohy v dřepu a vyměňte strany. Opakujte 5krát na každou stranu, abyste dosáhli nejlepšího protažení obou polovin těla.

Čtěte také:  Riziko cukrovky sníží oblíbený nápoj. Odborníci doporučují vypít denně čtyři šálky
Zdroj obrázku: Freepik

Předklon a protahování nohou

Třetí cvik je velmi jednoduchý a poměrně rychlý. Postavte se a vyrovnejte chodidla s rameny. Poté se předkloňte a opřete se rukama o podlahu. Skloňte hlavu a snažte se dokonale vyrovnat nohy v kolenou, abyste dosáhli čisté linie. Vydržte v této poloze 15 vteřin, na chvilku si odpočiňte a poté opět narovnejte nohy. Opakujte 10krát. V první chvíli to může být nepříjemné i trochu bolestivé, ale nádherně si tak uvolníte svaly v nohou, zádech a oblasti ramen a krku.

Poslední cvik jistě znáte, pokud jste již někdy sledovali videonávod s cvičením. Jděte na zem na všechny čtyři. Jedno koleno nechte opřené o podlahu a druhou nohu narovnejte tak, aby byla v jedné linii se zbytkem vašeho těla. Počítejte do 10 a poté položte nohu zpět na zem. Opakujte 10krát na každou stranu. Pokud se chcete protáhnout ještě více, zvedněte pravou nohu s levou rukou a opačně. Cvik bude trochu složitější, ale krásně se uvolníte.

Zdroj: https://www.verywellmind.com/reduce-tension-with-progressive-muscle-relaxation-3144608