V zimě se vyplatí sáhnout do mrazáku více než jindy. Uschované vitaminy tělu nejvíc prospějí

Jestli jste často nachlazení, je to způsobené tím, že máte nedostatek vitaminů a minerálů. Ty vám doplní nejen mražené ryby, ale také mražené ovoce nebo zelenina. V zimě tak nejvíce využijete tyto potraviny, které jsou hned při ruce. Mražené potraviny, které koupíte v obchodech, jsou mrazené při velmi nízké teplotě, a tím pádem vydrží déle čerstvé.

Díky zamrazení zůstanou v ovoci a zelenině důležité látky

K zamrazení není potřeba žádné konzervační látky a budete tak mít jistotu, že se v nich nezničí vitaminy a minerály, které jsou tolik potřeba. Vlivem nízké teploty se sice ztratí určitá procenta vitaminů, ale to se děje například i v případě, že se ovoce a zelenina dováží z pole do obchodu, což může trvat i několik dní. Jaké potraviny si můžete doma zamrazit?

Zdroj obrázku: Freepik

Jednou z nich je špenát. Jestli si ho dopřejte čerstvý, nebo mražený, záleží na vás. Jedná se o zeleninu, která je plná minerálů a také chlorofylu, čímž zbavuje tělo toxinů. Až ho vyndáte z mrazáku, stačí ho hodit do pánve a podusit, nakonec dochutit kořením. Takto připravený špenát můžete přidat třeba do těstovin.

Čtěte také:  Nepostradatelný hořčík tělu snadno doplní zdravé potraviny. Inspirujte se naším jídelníčkem

Zamrazit můžete ryby, maso i ovoce

Zmražená ryba se chutí nijak neliší od té čerstvé, nepoznáte mezi nimi žádný rozdíl, ani co se týče barvy nebo vůně. Obvykle jsou zmražené hned poté, co jsou vylovené, neztratí tak cenné živiny, které jsou pro naše tělo důležité. Třesně můžete zamrazit také, stejně jako jahody nebo maliny. Třešně jsou důležité pro naši imunitu, také zrychlují metabolismus. Jahody jsou zase plné vitaminu C a B, obsahují také draslík nebo železo. Oba druhy ovoce se musí rozmrazit v lednici, aby nedošlo ke ztrátě vlastností.

Další potravinou, kterou můžete zamrazit, je květák. Ten obsahuje vápník, železo a hořčík. Kromě květáku si můžete uschovat také brokolici. Obojí se nejčastěji rozmrazuje v páře, protože při vaření rychle ztrácí chuť. Mražená zelenina se navíc vaří mnohem déle než čerstvá.

Zdroj: https://www.eatright.org/food/planning-and-prep/smart-shopping/frozen-foods-convenient-and-nutritious