Ve snaze zhubnout lidé vyřazují pečivo. Někdy je ale jeho konzumace naopak prospěšná

Jistě to často čtete v různých článcích a slyšíte ve svém okolí: lidé chtějí snížit hmotnost, a proto mimo jiné vyřazují za své stravy pečivo a obvykle také chléb. Je to ale opravdu nutné? Ukážeme vám, že při správném výběru chleba můžete tělu naopak prospět díky jeho jedinečnému složení.

Trocha historie

Chléb provází lidstvo již od samého počátku a existuje ho řada druhů. Pro všechny bylo společné, že se jednalo o základ lidské stravy, o jistotu dobrého jídla i v těžkých dobách a byla mu prokazována náležitá úcta.

Tradičně připravovaný chléb se pekl z celozrnné mouky, tedy z mouky z neupravených zrn. Takto připravený chléb měl totiž pozitivní vliv na lidské zdraví, přispíval k ochraně před cukrovkou, kardiovaskulárními onemocněními, vysokým krevním tlakem, obezitou i onemocněními tlustého střeva včetně obávané a rozšířené rakoviny. Chléb dodává tělu potřebnou energii a obsahuje zdraví prospěšné látky, například vitamin B a vlákninu.

Čtěte také:  Teplota těla má na spánek obrovský vliv. Vědci stanovili nejlepší čas pro večerní koupel
Zdroj obrázku: Pixabay

Jak vybrat správný chléb

Pokud chcete chléb ve svém jídelníčku zachovat a zároveň se stravovat zdravě, je potřeba být při výběru chleba velice pozorný. Hlavním kritériem by mělo být, že je upečený z celozrnné mouky, to však samo o sobě nestačí. Vždy je dobré přečíst si na obalu složení a vyhnout se těm druhům chleba, které obsahují větší množství složek, které nejsou vhodné, například různé druhy cukru nebo jeho náhražky.

Pokud byste se spokojili s běžným chlebem z velkých pekáren s masovou produkcí, připravili byste se zejména o cenné vitaminy, které tělu nemůžete žádnými doplňky z lékárny plnohodnotně nahradit. Navíc takovému chlebu chybí cenné části celého zrna, které tak pozitivně působí na lidské zdraví. Počítat musíte rovněž s řadou přídatných látek, emulgátorů a podobně.

Čtěte také:  Nenechte se schvátit jarní únavou. Dodejte tělu energii, která ho opravdu nakopne

Závěrem lze tedy doporučit zejména kvalitní chléb z celého zrna, ideálně žitný, z menší pekárny nebo ještě lépe připravený doma. Takový chléb může mít bez obav pravidelné místo ve vašem jídelníčku.

Zdroj: https://www.fwdfuel.com/elimination-diet-desserts/