Většina populárních diet se míjí účinkem. Pro redukci váhy je potřeba úplně jiný způsob

S problémem zvaným váha bojuje velké množství lidí a zkoušejí různé lépe nebo hůře sestavené „zaručené“ diety. Jejich nejčastějším problémem však obvykle bývá nevyváženost předepsané stravy a rychlý návrat k vyšší váze po jejich ukončení.

Základní pravidla pro účinnou a zdravou úpravu stravy

Pokud se skutečně chcete kvalitně a zdravě stravovat a zároveň také docílit snížení váhy, je nezbytné sestavit svůj jídelníček nejen tak, aby došlo ke snížení kalorického příjmu, ale také tak, aby vaše tělo nebylo připraveno o žádné důležité a potřebné látky. Ideální rovněž je kombinovat zdravější stravu s vyšší fyzickou zátěží, samozřejmě podle možností a zdravotního stavu.

Pokud chcete tělu odlehčit a podpořit přirozené procesy, které v něm probíhají, a zároveň také chránit srdce a celý kardiovaskulární systém, je velice dobré co nejvíce omezit solení. Sůl sice lidské tělo potřebuje, ale v mnohem menším množství, než ji lidé běžně konzumují. Navíc dostatek soli získáme z upravených potravin, například šunky, a není tak tedy třeba ještě solit při vaření. Abyste pokrm přece jen ochutili a nebyl fádní, můžete použít různé druhy koření, například papriku, pepř nebo kurkumu. Koření navíc přispívá také k rychlejšímu metabolismu.

Čtěte také:  Během zimy dostává imunita zabrat. Zvyšte svou obranyschopnost už nyní!
Zdroj obrázku: Freepik

Jaké potraviny rozhodně nevynechávejte

Ovoce a zelenina jsou právem označovány za základ zdravé stravy, protože většina z nich dodá tělu potřebné živiny, aniž by je kaloricky příliš zatížila. Navíc díky vyššímu obsahu vlákniny nebývá po jídle tak brzy hlad. Pravidelná konzumace ovoce a zeleniny působí blahodárně na metabolismus, přispívá k očistě těla od nežádoucích toxinů a zabraňuje přílišnému ukládání tuků.

Pokud jde o nejvíce doporučované druhy zeleniny, nevyhýbejte se rajčatům, která zbavují organismus přebytečné vody, ani lilku, který urychluje metabolické procesy. K redukci hmotnosti se skvěle hodí také například paprika, okurka, květák, brokolice a pór. Pozor na vyšší konzumaci některých sladších druhů zeleniny, například hrášku nebo kukuřice, protože to by mohlo být ve svém důsledku až kontraproduktivní.

Z ovoce dejte podle možností přednost například malinám, borůvkám a jahodám, které obsahují cenné látky, minimum kalorií a mají také diuretické účinky. Velice doporučována jsou také jablka, která vám ideálně v syrovém stavu dodají kdykoliv během dne potřebnou energii a také vitamíny.

Na několik hodin vás také spolehlivě zasytí například ovesné vločky v kombinaci s mlékem nebo jogurtem, ochucené ovocem nebo trochou medu. Pokud jde o maso, přednost dejte jeho vaření, dušení nebo grilování s tím, že ideální je častěji konzumovat lehké maso, zejména kuřecí, krůtí nebo králičí, a občas je doplnit rovněž hodnotným masem hovězím.

Zdroj: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/in-depth/weight-loss/art-20048466