Vláknina udržuje trávení v kondici a předchází mnoha nemocem. Ne pro všechny je ale vhodná

Vláknina je látka, kterou potřebuje každý člověk, ale v jiném množství. Mnozí z nás ji ale nedoplňujeme tak, jak bychom měli. Proto je nutné zaměřit se na produkty, které ji obsahují, a ty zařadit do svého jídelníčku. Vláknina má pozitivní vliv především na funkci střev, může ochránit před rakovinou tlustého střeva.

Vlákninu najdete ve zdravých potravinách

Vláknina chrání naše tělo před zácpou, dokáže detoxikovat tělo od škodlivých látek a také snižuje krevní tlak nebo hladinu cukru v krvi. Její pozitivní vlastnosti naše tělo ocení ale pouze v případě, že mu vlákninu dodáme. Nejbohatším zdrojem jsou obilné vločky, otruby a celozrnné pečivo. Najdete ji ale také v některém ovoci.

Čtěte také:  Borůvek není nikdy dost! Působí jedinečně na mozek, proti stárnutí i pro silný zrak

Snižuje chuť k jídlu a to znamená, že pomáhá při hubnutí. Najdete ji také v luštěninách, hlavně fazolích nebo hrachu. S jejich konzumací to ale nepřehánějte, protože luštěniny jsou nadýmavá potravina a mohla by naopak způsobit zácpu nebo střevní problémy. Mezi další potraviny bohaté na vlákninu patří angrešt, švestky nebo jablka.

Zdroj obrázku: Freepik

Nadbytek vlákniny způsobí průjem

Dávejte si ale pozor, kolik vlákniny konzumujete. Pokud by jí bylo příliš mnoho, objevit se může například průjem nebo bude tělo hůře vstřebávat minerály nejen z vlákniny, ale také jiných potravin. Železo, vápník nebo hořčík jsou velmi důležité. Vláknině by se měli vyhnout lidé, které mají žaludeční vředy, jaterní cirhózu nebo trpí na záněty žlučových cest či tlustého střeva.

Čtěte také:  Když tělo křičí Dost! Tyto znaky prozradí přepracování, dejte si pauzu hned teď

Pro ně není vláknina vhodná, stejně jako pro osoby, které se trápí s nemocemi slinivky břišní. Dlouhodobý nedostatek vlákniny pro naše tělo není vhodný, protože může snadno dojít k rakovině tlustého střeva. A také bez ní v těle nepřežijí probiotické bakterie, které umožňují našim střevům správně pracovat. Vyměňte bílé pečivo a mouku za celozrnné produkty a uvidíte, že se vám upraví trávení a budete chodit pravidelně na toaletu.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/different-types-of-fiber