Vyhýbat se džusům je nesmysl. Stačí vybrat si ten správný, který tělu jenom prospěje

Kolem konzumace džusů se postupem času vytvořila spousta mýtů. Podle některých jsou džusy kalorické, jsou uměle doslazované, neuhasí žízeň, nemají příliš mnoho živin, protože je ztrácí ve výrobním procesu.

Přitom jen stačí zapomenout na všechny nápoje z koncentrátu a zaměřit se na 100% šťávu, která se vyrábí z čerstvé, chlazené nebo mražené zeleniny či ovoce. Výroba džusu je přísně regulována podle předpisů Evropské unie.

Do ovocných šťáv se nesmí přidávat cukr ani sladidla. Barva a chuť šťávy vždy pochází z ovoce a zeleniny, ze kterých je vyrobena. Šťáva by se však neměla zaměňovat s produkty, jako je džus z koncentrátu nebo nektar. Jaké výhody získáte z přímé konzumace 100% šťávy z ovoce?

Čtěte také:  Hlavní příčiny hypertenze nikoho nepotěší. Je třeba vzdát se toho nejoblíbenějšího

Skutečná šťáva

Jedná se o skutečný ovocný produkt, který obsahuje většinu složek, které se nacházejí v zelenině a ovoci. Obsahuje vitamíny, minerály, polyfenoly a pektiny. Sklenice (200 ml) jablečné šťávy vašemu tělu dodá až 202 mg draslíku, který je důležitý pro rovnováhu elektrolytů v těle, zejména v horkém počasí. Šťávy proto dobře uhasí i vaši žízeň.

Zdroj obrázku: Freepik

Kalorie

Šťávy mají tolik kalorií jako samotné ovoce nebo zelenina. 100 ml pomerančové šťávy obsahuje přibližně tolik kalorií jako 100 g pomeranče (cca 45 kcal).

Dokonalé osvěžení

100% šťávy mohou být vítaným osvěžením během letních dní. Pokud pijete jen vodu, můžete pocením velmi rychle ztrácet nejen hydrataci, ale také důležité látky pro vaše tělo. Pomocí ovocné šťávy si můžete pitný režim snadno zpestřit a získat ještě mnohem víc.

Čtěte také:  Podlehnout sladkým svodům čokolády občas není na škodu. Na tělo i mysl má jedinečný účinek

Zkuste mix s vodou

Je pravdou, že ovocné šťávy mohou být samy o sobě dost husté. Proto je ideální, pokud je mírně naředíte s vodou. Snadno tak i z malého kousku ovoce získáte čerstvý a zdravý nápoj, který vám dodá spoustu vitamínů.

V supermarketech nenakupujte

Nekupujte džusy v krabicích, které sice na obale mají lákavých 100 %, ale ve skutečnosti jde o džus ze stoprocentního koncentrátu. To však znamená, že tento nápoj čerstvé ovoce nikdy neviděl.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/blog/fresh-juice-drinks-healthy-seem-2016072910044