Zahřejte se během zimy zevnitř. Správná strava udrží organismus v pohodě

Když udeří mrazy, je potřeba vytáhnout teplé oblečení a při cestě do práce nebo na nákupy se pořádně obrnit. Kromě toho vám k zahřátí může pomoci také správné stravování, které zajistí vašemu tělu dostatek energie, kterou může přeměnit na teplo. Co tedy jíst, abyste zajistili, že vám i v třeskutých mrazech bude příjemně?

Jídla ideální do mrazivého počasí

Během mrazivých dnů je potřeba tělu dodávat více energie, to ovšem neznamená s prvními mrazíky přejít na energeticky vydatnou nezdravou stravu s vysokým obsahem cukru. Zde jsou ideální způsoby, jak vašemu organismu dodat v mrazivých dnech vše, co potřebuje.

1.    Zdravá a vydatná snídaně

Před cestou do práce si připravte a snězte hutnou snídani. Ideální je ovesná kaše s kousky ovoce, kterou můžete jíst v mnoha variantách. Navíc obsahuje spoustu vlákniny, takže se vám bude dobře trávit. Vyhýbejte se po ránu prázdným kaloriím, které budou způsobovat zvýšenou únavu a prohloubí tak pocit chladu. V průběhu dopoledne byste neměli zapomínat na svačinu, která by se měla skládat buď z jednoduchého celozrnného sendviče se sýrem a zeleninou, nebo z ořechů – velmi dobré je do směsi zahrnout para ořechy, které podporují imunitu.

Čtěte také:  Britská královská rodina není rodina jako každá jiná, zvláštní pravidla platí také pro její cestování

2.    Výživná večeře

Dalším velmi dobrým způsobem, jak si zajistit dostatek energie, a přitom nezatěžovat organismus nadměrnými kaloriemi, je výživná večeře. Ta by se měla skládat ze dvou chodů – vhodná je teplá zeleninová polévka s ostřejším kořením (kardamomem, kajenským pepřem) a těstoviny se zeleninou nebo krupice.

Zdroj obrázku: Freepik

3.    Zvýšení počtu porcí

Pokud chcete, aby tělo dobře fungovalo, dodávejte mu v chladnějším počasí více zdrojů v malých dávkách. Optimální je konzumovat malé porce a doplňovat je v intervalu přibližně 3 hodin drobnými svačinami. Vhodné je především ovoce – citrusy s vysokým obsahem vitamínu C, hrušky nebo jablka, případně zelenina (mrkev, ředkvičky).

4.    Doplňujte tekutiny

Na zpracování potravy se podílejí také tekutiny. Vyhýbejte se ovšem přílišnému slazení, vhodné jsou především bylinkové čaje. V chladných dnech si uvařte čaje podporující imunitu – skořicový, zázvorový nebo šípkový s medem.

Zdroj: https://www.alimentsduquebec.com/en/blog/top-ideas/8-food-to-warm-up