Známá obyčejná zelenina nemá moc příznivců, ale kdo ji začal jíst, popisoval mnoho zdravotních změn

Celer je jedním z nejzdravějších a nejcennějších druhů zeleniny. Ačkoli nemá pro každého příjemnou chuť, stojí za to zahrnout jej do stravy, jelikož je velkým přínosem pro zdraví. Má nízký obsah kalorií a dokonale odstraňuje toxiny z těla, takže se často používá při čištění a hubnutí. Obsahuje mnoho vitamínů, minerálů a antioxidantů. Celer je velmi dobrým produktem pro srdce, protože snižuje tlak a “špatný” cholesterol, což snižuje riziko aterosklerózy a dalších kardiovaskulárních onemocnění. Tato výjimečně zdravá zelenina také usnadňuje trávení, zabraňuje zácpě a podporuje práci ledvin. Má také příznivý účinek na pokožku. Jaké další vlastnosti celer má? Jak jej zahrnout do stravy? 

Co vědět o celeru?

Celer je rostlina známá od starověku. Pěstuje se v Řecku a Římě, kde to nebyl jen potravinářský výrobek, ale byl také cennou léčivou rostlinou. Od dob Hippokrata se používá jako sedativum a účinné afrodiziakum. Celer obsahuje vyšší obsah vitaminu C, minerálních solí a esenciálních olejů. 

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jaké má nutriční hodnoty 

Celer obsahuje mnoho vitamínů, minerálů, antioxidantů a příznivému podílu bílkovin, sacharidů a tuků. Vzhledem k tomu, že celer obsahuje 95% vody, má nízký obsah kalorií, ale má velmi vysokou nutriční hustotu. Má také nízký glykemický index (IG = 15), takže může být konzumován lidmi s diabetem nebo na dietě. Celer je bohatým zdrojem vitamiů A, B, C, D, e i K. Z minerálů obsahuje například draslík, vápník, sodík, hořčík, fosfor, zinek nebo železo.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Celerová šťáva

Celer je zelenina, která by měla být nutně zahrnuta do stravy. Vysoká energetická hodnota ve srovnání s nízkými kaloriemi z něho činí vynikající produkt pro čištění a hubnutí. Vlákno obsažené v něm zlepšuje trávení, dlouhodobě uspokojuje chuť k jídlu, stimuluje práci střev a odstraňuje z nich toxiny a zbytečné metabolické produkty. Také esenciální oleje přítomné v něm stimulují produkci žluči a zabraňují její stagnaci v žlučníku. Pravidelná konzumace celeru proto může eliminovat problém zácpu, střevní potíže a pomoci při ztrátě zbytečných kilogramů. Celer má také diuretické vlastnosti, zlepšuje funkci ledvin a snižuje riziko infekce močového měchýře. Pomáhá zbavit se kyseliny močové, která se může hromadit v kloubech a způsobit dnu.