Supermarket 949913 1920

Známé triky obchodních řetězců nás nutí kupovat víc, než potřebujeme

Existují triky, pomocí kterých vás marketingové oddělení donutí nakoupit víc potravin, než skutečně potřebujete. Nevěříte? Kolik výhodných akcí jste již využili? A kolik z nich bylo skutečně výhodných? V médiích jsme již mohli vidět kauzy, ve kterých bylo odhaleno zdražování zlevněného zboží, tedy to, že zlevněná věc byla před slevou ještě levnější. Těmto pokoutným praktikám však bylo zamezeno, a tak jsme do výhodné koupě tlačeni pomocí nenápadných psychologických triků, které nás přimějí chtít něco, co vlastně vůbec nepotřebujeme a ani bychom to za jiných okolností nechtěli.

Zdroj obrázku: Pixabay

Čím větší košík, tím větší nákup

Všimli jste si inovace nákupních košíků ve většině supermarketů? Jsou větší a mnohem prostornější, což nemusí být vždy plus. Obchodníci spoléhají na to, že i když budete mít nakoupeno na 14 dní za několik tisíc korun, váš košík bude stále vypadat napůl prázdný, což vás bude nabádat k jeho úplnému naplnění a zbytečnému utracení dalších peněz.

Dalším oblíbeným trikem je vystavování drahého zboží v úrovni očí nakupujícího. V případě, že nemají vaši oblíbenou značku kečupu, sáhnete po prvním, který uvidíte, tedy po tom, který je v úrovni očí a je nejdražší. Levnější alternativy jsou vždy ve spodních regálech, ke kterým se musíte ohnout.

Zdroj obrázku: Pixabay

Proč je mléko až na konci prodejny?

Odpověď je jednoduchá. Základní suroviny, jako je mléko, vejce, voda, mouka a další, se nachází vždy až ve druhé polovině obchodu, a to z toho důvodu, abyste při procházení za svým cílem viděli a potenciálně nakoupili co nejvíce z dalšího sortimentu. Výjimku má pouze čerstvé pečivo, které se v obchodech s vlastní pekárnou nachází vždy poblíž vchodu. Vůně čerstvě upečeného chleba a rohlíků má jediný účel – nalákat hladové kolemjdoucí.

Zdroj: https://www.savethestudent.org/save-money/food-drink/tricks-of-the-supermarket.html