Ztuhlým rukám a mravenčení lze předejít snadnými cviky a hřejivými koupelemi

Tuhnutí rukou zná mnoho z nás. Je to nepříjemný pocit, kterého se lze jen těžko zbavit. Pomohou některá cvičení, která provádějte vždy po probuzení. Denně si cviků dopřejte několik, předejte tak nepříjemnému mravenčení nebo celkové ztuhlosti.

Cvičením si zahřejte svaly a klouby a vaše prsty budou mrštnější

Můžete si ruce zahřát i procvičit těsně před tím, než je budete používat, například při opravě vodovodního kohoutku nebo před malováním. Položte ruku na stůl a pohybujte prsty od sebe různými způsoby. Vydržte asi minutu a poté se jednu minutu dotýkejte palcem každého prstu. Cvičení proveďte na obou rukou, můžete klidně i dvakrát za sebou.

Zdroj obrázku: Freepik

Kromě cvičení můžete rukám ulevit různými koupelemi. Lze je opakovat až dvakrát týdně. Na namočení rukou vám bude stačit větší miska. Do ní nalijte vodu o teplotě 36–42 stupňů, poté namočte ruce až po lokty. Nechte 15 minut, dokud voda nevychladne. Poté osušte, oblékněte se a rukama ještě několikrát zahýbejte dopředu, dozadu i do stran. Můžete si ruce i navzájem podávat.

Jakékoli cvičení zlepší koordinaci a budete si v rukou jistější

Existuje mnoho cviků na ruce a prsty, které používají hlavně sportovci, například volejbalisté nebo tenisté. Ti potřebují mít v rukou velkou sílu a jakékoliv zranění je může vyřadit ze hry. Některé cviky mohou vypadat obtížně, ale po několika pokusech uvidíte, že jsou nejen snadné, ale také fungují.

Zdroj obrázku: Freepik

Na zahřátí můžete třít dlaněmi o sebe nebo si mezi ně vložit skleněný korálek. Protažení provedete tak, že spojíte dva prsty z obou rukou a postupně je vystřídáte. Nechoďte ale přes bolest! Pokud vás bude trápit bolest, raději s protažením přestaňte a nechte prsty odpočívat. Jestli bolest přetrvá, raději zavolejte lékaři. Pomocí korálků můžete vytvářet i svoje vlastní cviky, které vám budou příjemné. Můžete si například prsty cvrnkat o sebe nebo kuličku držet nějakou dobu mezi dvěma prsty. Nezapomeňte potrénovat obě ruce.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/psoriatic-arthritis/prevent-stiffness