Lidé si navzájem vzkazují, kde je dobré pivo
Tady mají dobré pivo. To je informace, o kterou zákazník stojí před tím, než si vybere podnik, ve kterém hodlá utišit žízeň. A právě toto doporučení mají nově na svých dveřích více než čtyři stovky restaurací, hospod a barů. Hodnocení jim nedává žádná organizace nebo porota, vysloužily si je od svých zákazníků.
Svůj názor na kvalitu piva lidé sdělují prostřednictvím aplikace Jak Vám dnes chutná Bernard?, kterou loni uvedl do života Rodinný pivovar Bernard. V jednoduchém rozhraní zákazníci přímo u výčepu hodnotí, jak jsou spokojeni s kvalitou piva, a také posílají vzkazy nebo podněty do pivovaru.
„Podnik, který za kvalitu piva získá pozitivní hodnocení od dostatečného množství návštěvníků, dostane certifikát kvality a také samolepku. Hodnocení je uvedeno za předchozí sezonu, provozovatelé tak mají možnost vylepšovat skóre, či získat dostatečné množství reakcí, aby i jejich podnik mohl v následujícím roce nést vzkaz Tady mají dobré pivo,“ říká Tomáš Lipták, ředitel marketingu Rodinného pivovaru Bernard.
Nejčastěji pět hvězdiček
Od spuštění systému v květnu 2023 získalo pivo Bernard desítky tisíc hodnocení. „Jak se ukazuje, velká většina zákazníků je spokojena, devadesát procent hodnocení je pěti hvězdičkami, to znamená nejvyšší hodnocení. Šest procent hodnotících dalo čtyři hvězdičky,“ vyčetl ze statistik Tomáš Lipták.
Informace získané z reakcí zákazníků pivovaru pomáhají zlepšit péči o pivo a jeho podávání. Systém ukazuje, kde je vhodné podpořit či proškolit personál, podívat se, kde jsou v provozovně rezervy, například ve výčepní technice, co lze udělat pro lepší kvalitu podávaného piva. „Systém je zpětnou vazbou a motivací i pro samotné výčepní. A je to jasný vzkaz našim zákazníkům, že nám opravdu záleží na kvalitě piva, které se k nim dostává. Špičkové a správně podávané pivo je náš hlavní prodejní argument,“ dodává Zdeněk Šípek, obchodní ředitel Rodinného pivovaru Bernard.