1123

Vyhrazené pokladny jen pro seniory bych v řetězcích zavedla jako první

Tam, kde jsem odkázána na klasickou pokladnu, zažívám se seniory ve frontách vyložené peklo. Jsou pomalí, jsou zbrklí, chtějí si povídat, během placení hledají bankovky a mince. Ne, že bych někam extra spěchala, ale proč se zbytečně zdržovat, když to není nutné.

Nejlépe samoobslužná pokladna

Když jdu nakupovat, preferuji ty supermarkety, kde jsou samoobslužné pokladny. Tam jen málokdy narazím na frontu. Jsou lidé, kteří se jim vyhýbají proto, že se jich bojí. Prostě si nejsou jisti, že to zvládnou. A proto jdou radši na pokladnu klasickou. Jsou ale i lidé, kteří jsou vyloženě proti samoobslužným pokladnám. Prý berou práci klasickým pokladním a ze zákazníků si dělají neplacené brigádníky.

No, budiž, je to jejich názor, nikomu ho vymlouvat nebudu. Faktem ale je, že já samoobslužné pokladny preferuji. Zboží si namarkuji sama, hned na displeji můžu kontrolovat cenu, neriskuji že se stanu terčem útoků nějaké nevrlé pokladní. Samoobslužná pokladna má prostě jasné klady.

2899
Zdroj obrázku: Freepik

Ne všude jsou

Bohužel, jsou supermarkety, kde samoobslužné pokladny nejsou. Když to jde, tak se jim vyhýbám. Ale občas mají v akci něco, co mě naláká. A tak během nákupu doufám, že bude otevřeno co nejvíc pokladen, že budou malé fronty a hlavně, že v nich nenarazím na žádné seniory. Jen na lidi, jako jsem já. Co mají běžný nákup, rychle ho vyhází na pás, pípnou kartou a mizí pryč. Ideální stav.

Mé sny se ale s realitou moc často nesetkávají. Pokladen je otevřeno minimum a vybrat takovou, kde není senior, prostě nejde. A tak musím být přímým svědkem zdlouhavého rovnání zboží na pás, snah o navázání kontaktu s pokladní, hrabání-se v peněžence, kde v mincích stejně není potřebný obnos a je třeba vytáhnout bankovku. Vše končí studováním účtenky ještě před pokladnou, tudíž paní za kasou pořád nemůže markovat další nákup.

Proč nemají svoje?

Všimli jste si, že v obchodech jsou vyhrazené pokladny pro vozíčkáře? Prostě mají širší uličku, aby to měli lidé na vozíku jednodušší. Stejně existují i pokladny určené maminkám s kočárky, aby zde mohly lépe projet. Také existují pokladny do pěti, nebo deseti položek. Určené pro malé nákupy, aby lidé, co si jdou jen pro svačinu, nemuseli čekat.

Tak proč nezavést i pokladny pro seniory? Takové, kde by nikdo nikam nespěchal. Kde by nebyl tlak na rychlost, kde by seděla milá pokladní, co by se starší babičkou prohodila pár slov. A pro ni by nákup nebyl stres, ale příjemná věc. A my ostatní bychom věděli, že na ostatních pokladnách nás senior už zdržovat nebude a nákup nám bude odsýpat tempem, jakým očekáváme.