19898

„Ano, pizzu vám na dva talíře samozřejmě rozdělíme. Ale je to placená služba,“ upozorňuji hosty u stolu

Nic v restauraci není zadarmo. Všechno je spojeno s nějakou službou, nebo náklady navíc. A kdo by je měl hradit? Provozovatel podniku, nebo ten, co chce daných služeb využít? Pochopitelně zákazník. I když je pravdou, že nad některými věcmi se může podivovat. Ale logiku samozřejmě mají.

Pracovat v pizzerii může být docela zábava, ale někdy se stane něco, co mi opravdu přijde divné. Jako když si někdo objedná pizzu a pak chce, abychom ji rozdělili na dva talíře. Samozřejmě, že to uděláme, ale vždycky musíme hosty upozornit, že to stojí trochu navíc. A jejich reakce? No, řekněme, že nejsou vždycky pozitivní. Spíš naopak. I když se jim to snažím slušně vysvětlit, ne každý to pochopí, nebo respektuje.

Tohle se mi stalo minulý týden. Přišel k nám pár, sedli si a objednali si velkou pizzu Quattro Formaggi. Když přišla, zeptali se, jestli bychom ji mohli rozdělit na dva talíře. „Samozřejmě,“ odpověděl jsem, „ale bude to stát malý příplatek.“ Jakmile jsem to řekl, jejich tváře se změnily. Žena na mě koukala, jako bych snad ani nemluvil česky. „Za co platíme příplatek?“ zeptala se trochu naštvaně.

Vysvětlil jsem, že to je kvůli dodatečné práci a použití dalšího nádobí. Ona to ale stále nechápala. Snažil jsem se jí polopaticky vysvětlit, že je potřeba přichystat další talíř, ten je pochopitelně následně třeba také umýt. Též jsem jí vysvětlil, že dát půlku pizzy na druhý talíř je prostě dodatečná práce navíc. A je normální, že pokud je něco navíc oproti běžnému standardu, může to být účtováno.

Nakonec jsem jim navrhnul, že jim přece nikdo nebrání sníst tu jednu objednanou z jednoho talíře, Vzhledem k tomu, jak se na mě tvářili, je asi jasné, pro co se rozhodli. Ano, pro možnost jednoho talíře, ze kterého se nají oba. Jak končil jejich obchod asi tušíte, moc dlouho neseděli a že bych snad dostal nějaké dýško, o tom jsem si mohl nechat jenom zdát. Ale co, podobných „exotů“ co se snaží šetřit naštěstí moc není, většina lidí si prostě objedná každý svou pizzu a pokud si ji nedojí, vezmou si ji domů. A jen tak na okraj – je zajímavé že nad cenou krabičky se nikdo nepodivuje, ale u talíře je to problém?

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek