Operace je pro tělo vždy zátěž. Jednoduché cviky ho před zákrokem posílí

Po operaci budete nuceni být několik týdnů v klidu na lůžku. Pro ty, kdo jsou sportovně aktivní, to tak může být velký problém, protože jsou zvyklí na pohyb a jejich svaly po nucené pauze mohou být zkrácené. Proto je vhodné začít s menším cvičením ještě před samotnou operací, zvlášť pokud víte, že bude až za několik měsíců.

I ti největší lenoši by měli zabrat

Plánovaná operace vám dává možnost dostat se do formy ještě předtím, než k ní skutečně dojde. Svaly byste měli posilovat asi 3–4 měsíce před samotnou operací. Díky cvičení se pak rychleji zotavíte a ve cvičení budete moci brzy pokračovat. Představíme vám několik cviků, díky kterým si ulevíte před operací a můžete v nich pokračovat i po ní, pokud vám to zdraví dovolí. Nic se ale nemá lámat přes bolest, proto na to myslete.

Čtěte také:  Detoxikace je velmi prospěšná, a přitom tak snadná. Stačí zaměřit se na několik potravin

Zkuste první cvik. Lehněte si na záda, ruce položte podél těla. Nohy ohněte v kolenou a pomalu zvedejte boky. Vydržet v této poloze a poté snižujte boky. Dávejte si pozor, abyste boky hýbali opravdu pomalu a silou, nesmí být vystřelené, abyste měli rychle hotovo. Tento cvik můžete opakovat desetkrát za sebou, poté si dejte pauzu. Také další cvik bude jednoduchý, je ale nutné ho provádět opravdu dobře.

Zdroj obrázku: Freepik

Při nesprávném cvičení může bolest přetrvat

Další cvik určitě znáte, protože je velmi jednoduchý a učí se ho i malé děti. Lehněte si na záda, ruce si dejte za hlavu, lokty mějte doširoka roztažené. Lokty následně přibližujte ke kolenům, která mějte skrčená. Pravý loket bude mířit k levému kolenu a naopak. Druhou nohu mějte nataženou. Můžete zkusit tři série cviku – pětkrát na každou nohu.

Čtěte také:  Pokožka, vlasy i nehty vyžadují v zimě zvláštní pozornost. Svou krásu svěřte jediné bylince

Poslední cvik bude probíhat na břiše. Lehněte si, nohy natáhněte a ruce položte podél těla. Poté zvedejte hrudník co nejvýše a zároveň prohýbejte břicho. Snažte se, aby nohy nebyly nad podlahou, což je nejčastější chyba u tohoto cvičení. Pozici zkuste udržet alespoň deset vteřin a poté se vraťte do té výchozí. Cvik zopakujte třikrát.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/building-strength-before-surgery-may-ease-recovery